Monday, October 3, 2011

Kebakaran di Bentong Makmur dan bas terjunam di jalan raub...

Assalamualaikum.....
Terkejut bila ayie kata....ummi, rumah adib terbakar. Adib tu jiran aku kat sebelah belakang rumah nih, lepas tuh masa nak pergi klinik pagi sabtu tu saje lalu kat situ nak tengok, eh, betullah habis syiling kat porch rumah dia hangus nasib baiklah lah situ jer, Hish tapi ngerilah jugak nak baiki tu pun mungkin belanjanya besar. Yang bagusnya,Alhamdulillah takde yang cedera.Masa aku pergi tu ada bomba dan kenderaan TNB tak silap.

Barulah teringat balik, patutlah masa aku bangun kul 5 pagi tu lampu kat rumah macam nak padam siap ada bunyi lagi, cuak gak aku kejut suami bagitahu dia. Aku rasa lain macam nak meletup pun ada lampu tu.Last2 terpadam sungguh dan masa eletrik elok balik tu yang meletup pada wayar kat rumah jiran yang terbakar tu....

Ya Allah......
Kalau nak kena tu kan, kat rumah sapa2 pun boleh jadi. Rasa simpati sangat pada keluarga jiran aku nih walaupun takdelah rapat sangat tapi pernah jugaklah bertegur sapa bila menjemur kain kat belakang rumah.

Ada satu lagi kejadian masa dalam perjalanan ke Raub pagi semalam ada pulak bas persiaran terbabas ke dalam gaung. Ya Allah.....masa nak pergi tu bas duk situ lagi, tak pastilah pulak ada penumpang ke tidak.Masa balik tuh bas dah ada atas jalan dan teruk jugak aku tengok kat bahagian penumpang tu. Moga2 takde apa-apalah yer..............

2 comments:

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

ya Allah.. takutnya kalau kena mcm tu kan.. mujurlah tak merebak kebakaran tu.. kat rumah akak pernah sekali masa nak gunakan blender... bila on tiba2 ada percikan api & asap kat plug.. rupanya palang kat soket tu nak tertanggal... terus tak berani nak guna lg..

harap2 penumpang bas tu selamat semuanya...

atie said...

Tulah kak, bab terbakar nih takut jer kan, entahlah kak, tapi rasanya kat tempat driver tu teruk juga