Monday, July 5, 2010

MISTERI gigi geraham tengah.......

Salam semua......
Macam-macam hal minggu ni.......
Minggu lepas dilanda penyakit kaki sembab.... Pergi jumpa dr sampai 3 orang lak tuh, tapi Alhamdulillah takde apa-apa...................SYUKURLAH..Kaki dah tak sembab lagi....

Minggu nih lak dilanda sakit gigi....... Hari-hari rasa sengal dan membawa kepada berdenyut-denyut. Tulah kan, kalau Allah nak bagi dugaan penyakit tu sekejab jer....Tapi sakit gigi bukan boleh main-main, rasa cam nak menangis pun ada, aku nih pulak memanglah alergik dengan dentist ni......Mahu berhari-hari sakit barulah gaduh nak pergi dentist bagai......huhu. Kus Semangat.............Down ok....

Oleh kerana tak tahan, aku pun tabahkan hati....cewah2, tiba-tiba ayat sentimental jer. Ajaklah babah pergi juga malam nih......Dah cabut ko, SELAMAT TINGGAL GIGI ROSAK....Nampaknya sampai setakat nih jer keakraban kita, kalau boleh tumbuh semula gigi tukan best. Haih, Ingat kanak-kanak ke yang masih gigi susu..... Tak tumbuh lagi ok.....Rongak situlah jawabnya yer mektie.....

Dulu-dulu......
Ingat lagi, Arwah emak dan abah kata dah cabut gigi letak kat dalam pasu, bangun pagi jer semangat nak tengok gigi sebab arwah abah kata dapat duit,So bangun pagi tu tak sabar-sabar dah nak tengok gigi dan yang Syoknya dapat duit , 20 posen@ 30posen pun dah rasa banyak sangat tau.............Masa tu siap ceritalah kat kawan-kawan dapat duit kalau cabut gigi..... Bangga giler lah kononnya.haha. Sekali bila kawan letak.....takde pun duit wakakakaka

Bila dah besar baru arwah abah dan emak bagitahu rupanya duit tu diletakkan kat situ sebagai motivasi pada anaknya yang memang penakut nak cabut gigi........hehe. Tipah tertipu lahhhhh!!!!
Tapi bila berfikir balik alangkah berhikmah cara ibu bapa dulu mendidik anak-anak.......Tak gitu????

So.....Moral of the story,
Babahhhhhhhhhhhhhhhhh........
Sila letak duit dalam pasu ok, pagi sok ummi nak tengok, barang kemas pun ok jer....Ummi tak kisah.........hahahaha.Tetiba jer.....

5 comments:

Aleeya said...

aduyaiii sakit gigi yg tak tahan turrr, seksa nye rase kan..

atie said...

Memang tak tahan leya.....lega sangat dah cabut nih...

atie said...

leya...betul tuh, memang tak tahan...huhu

♥Azie♥ said...

azie buang atas bumbung..mak kata nnt tumbuh lain hehehehe

atie said...

azie....owh, cam tu pulak yer...hihi