Sunday, June 13, 2010

Indahnya bahasa kita....

Ibu zila bersama nak sulungnya Darwish

Hakimi yang sedang lena didondang sayang

Darwish yang juga sama lenanya menghisap puting

Zila dan Ida bersama menghayun buaian
video

Janganlah anak .......
Berhati gundah.......
Kamu diayun.....
Nazam ditambah.....
Kuat semangat.....
Puteramu Tuan......
Jangan terkejut.....
Dalam buaian....

Salam semua.......
Alangkah indahnya bahasa kita...... Aku suka jer dapat merakamkan Majlis Berendoi cucu2 sedara aku nih. Cucu katanya........ahak hak hakksss...

Selalunya aku lihat buat cukur jambul dan jejak tanah jer, tapi kali ni long aku siap berendoilah pulak, so hari tu aku pun sibuk jadi paparazi la kan.... klik sana klik sini.....

Tapi betul tau..... Suka dengar syair gurindam nih, dari orang lama lak tuh. Kenalah belajar pasnih kalau tidak siapalah yang nak mewarisi adat ini kan. Doa dan nasihat yang dialunkan dalam syair tu..... Moga-moga jadi kenyataan la hendaknya nanti kan....

Kepada Zila dan Ida tahniah diucapkan di atas kehadiran orang baru k..... Moga dapat melengkapi kebahagiaan yang sedia ada.....

4 comments:

♥Azie♥ said...

akak..knp bby pki songket...

adat yer????

atie said...

Azie....Macam tu lah azie selalunya, ikut adat kut.....

Aleeya said...

budi bahasa budaya kerja hehehe tetiba laks hehehe

DrSam said...

pertama kali mendengar majlis berendoi ni. memang patut diterukan dan dikekalkan budaya yang bukan sehaja menghidupkan kembali aktiviti orang dulu-dulu,namun mengekalkan keindahan bahasa.

Tahniah Mektie dan terimakasih berkongsi cerita.