Tuesday, August 31, 2010

Merdekakah kita???????

Salam semua.......
Agak lama tak berbicara kat blog sendiri, aku kesibukan sikit sekarang nih.Bila tiba jer bulan puasa rasa aktivitinya adalah untuk keluarga jer kan, tambahan lagi final exam untuk sem ni pun dalam bulan puasa juga haruslah aku menyibukkan diri.

Inilah cabarannya buat seorang ibu, isteri dan guru bergelar pelajar kembali, bila exam jer terpaksa berjaga malam sampailah waktu nak exam kul 2 petang.........huhu. Kalau nak baca siang pulak asyik nak bergaduh dengan si pengacau no 1 tu AMMAR.Daripada asyik marah anak aje baiklah aku study waktu anak2 dah tidur.

Pergi peksa cam orang mabuk ketoyong.....hahaha.Mata rasa letih, senak,pedih tapi yang peliknya dalam kereta nak peksa tak boleh titon......Hati tak senang maaaaaaaa....huhu.Dalam hati tu cuma kata kuatkan semangat, orang lain tu boleh jer.....

Masa peksa lak macam biasalah aku, menjawab tak hengat punya, tak sedar dunia!!!!! macamlah aku sorang jer duk dalam dewan tu.Masuk dewan lak tu orang yang paling last, duk menghafal bagai lagi hingga ke minit terakhir,wakakaka.Sah2 la ko dapat tempat duduk kat depan.Sedar2 masa nak keluar tu tengok kawan aku semua dah keluar rupanya.Yang aku ni menjawab macam tak cukup masa.Menggoreng sampai rentong la kaedahnya, ikut kehendak soalan ke tidak janji kertas jawapan cantik dan PENUH.Baru aku puas hati........

Jadi sempena hari kemerdekaan ini aku adalah merdeka ok......Rasa terharu lak, kemerdekaan yang berganda gitu...... Walau pun aku tak wujud lagi masa negara kita mula2 merdeka dulu tapi aku sebenarnya rasa amat berbangga dengan usaha pemimpin2 dahulu yang hasilnya kitalah menyambung warisan yang dapat menikmati keamanan dan kemerdekaan hinggalah ke hari ini......Aku bangga menjadi rakyat Malaysia!!!!

MERDEKA!!!!!!!MERDEKA!!!!!!!MERDEKA!!!!!!!

P/s~Minggu depan dah kena ambik modul yer.....Bermulalah cabaran di sem 4.huhu.

No comments: