Wednesday, September 15, 2010

Raya di Temerloh la pulak....

Salam semua....
Apa khabar ? Harap-harap semua pun sihat yer .Mungkin ada yang dah mula kerja kan. Takpelah.....sambil kerja bawa kuih raya ker, buat potluck ke, beraya kat pejabat lak, ok juga tu.......hehe.Aku masih bercuti hingga esok.Alhamdulillah la....walau hanya duduk kat rumah je tapi sukalah boleh rehat lagi.......

Ok2.... aku ni sebenarnya nak bercerita pasal raya kat Temerloh pulak......Masih mood raya la katakan. Haruslah cerita raya tak habis lagik. Kalau raya pertama kat kelantan, raya kedua kat jalanraya( perjalanan balik bentong la tu), dan raya ketiga barulah dapat balik kg aku kat Temerloh.Itupun beraya kat rumah kakak 2, mak sedara jer, maklumlah anak yatim piatu memang macam tu.......huhu.

Tapi tulah........raya kat Temerloh tapi gambar makanan la pulak...... hahahaaha.Best sangat!!!!! Kak ngah dan abang ipar aku masak nasi beriani la.......Memang sedapla kaedahnya lebih sedap gitu dari nasi beriani kedai mamak tau......FUH!!!!!! Dah la makan bertambah, kul 5 gitu sebelum balik makan lagik, siap tapau untuk makan malam karang lak........kihkih.Terima kasih ngah......
Ada jugak gambar budak kecik ni sambil dilayan oleh babah kesayangan dia tuh....... Ummi dia kejab2 hilang, melayan tetamu la katakan, TIPU!!!!!!!!!!!!!! ke melayan perut je lebih, sebelum balik basuh pinggan dulu, taktik nak tapau nasi beriani la tu hikhik.....

Oklah......pasnih takde dah kut n3 raya.Ramadhan dah berlalu.......raya pun dah masuk hari yang ke enam....Alhamdulillah SYUKUR, masih di sini diberi peluang untuk meneruskan kelangsungan hidup dan tanggungjawab.........

6 comments:

Sidratul Muntaha said...

salam kak..
klu tidaknya,tembung arr kat temeloh.
ayu raya thun ni kat durian tawar..
akak belah mana?
ayu beraya smpai raya kedua petang masih kat sana lagi..
ahahha
sayang betul!

atie said...

Akak dulu duk pangsenam ayu, tapi sejak mak ayah dah takde akak balik paya luas dan paya pulai kat jalan maran jer, rumah kakak.Sebut pasal durian tawar ni, akak pernah mengajar sandaran kat sek ren durian tawar tahun 1992 tau....hihi.

Puteri Satu said...

la hai... dah dekat sangat ngan kg mama tuh... kita kat kg chenor... klu tak leh jumpa beraya... aduhai...

atie said...

Tulah mama, sama2 temerloh, masa kecik dulu selalu juga pergi masjid chenur g dengar ceramah dengan arwah emak dan ayah...

Asmida said...

Selamat Hari Raya K Tie!
Masih dalam mood raya ke tu?

Sidratul Muntaha said...

paya puali..
sedara mara belah laki ayu byk kat situ..takper akk
next year
kita jupa disana!