Wednesday, May 18, 2011

Masak asam ikan sungai...

Assalamualaikum......
Menu yang biasa dengan bahan yang biasa dimasak pulak oleh orang yang biasa ajer..... haha. Berapa kali biasa daaaaaaa......

Sebab apa biasa ( lagik )...... Sebab aku main campak jer bawang putih, merah, kunyit hidup, halia yang semuanya aku hiriskan aje dan akhir sekali asam keping. Renehkan ajer......Kan aku dah kata biasa!!!!!!! ( akhir dah kut) .......hehe.

Ikan sungai ni aku memang tak pandai nak masak sangat, selain masak lemak letak belimbing buluh inilah menu yang biasa.( aik tak habis lagik) kihkih

Ikan tu pun dibawa balik oleh babah.Oleh sebab dia dah macam mengidam memancing jer maka tertunailah sudah aktiviti memancingnya di dalam hutan chamang sana tuh. Sudah 4 tahun sudah tak memancing katanya. Yelah dia berhenti mancing pun bila aku mula mengandungkan Ammar. Sekarang ni Ammar pun dah 4 tahun laaaaaaaaaa...

So, selamat mencuba menu yang BIASA yer, maklumlah akukan cuma guru biasa.......huhu.

No comments: