Monday, March 21, 2011

Pantai Irama, Bachok Kelantan.

Assalamualaikum....
Sempat bercuti di kampung waktu cuti sekolah baru-baru nih, biasalah bila duk jauh dari mak pak haruslah kita bercuti-cutian di kampung, tak gitu?Walau dimana pun kita carilah ruang dan peluang menjenguk orang tua di kg.

Bila en suami mula bersuara bak irama sepoi-sepoi bahasa, bak ombak menderu-deru..................mengajak famili ke pantai, aku pelagi sukalah kan.!!!!tetiba kena angin hape la pulak nih, bermadah pujangga. Biasalah bila nampak pantai jer idea bunga-bunga bahasa zasssssssss!!!!! datang cam Zaaaaassssssss layan!!!! hikhik.
Cantik kan permandangan di Pantai Irama, Bachok KELANTAN ler.Bukan mainlah bersiap bawak baju bagai tapi apa boleh buat dilarang mandi laaaaaaa.....huhu.Larangan dari nov-mac kalau tak silap.
Antara gambar hasil tangan ayie 'pukul gambar', kat kelantan kalau tangkap gambar tu dikatanya pukul gambar.......ececeh.Jangan pelik lak.Tapi oklah pulak gambar nih, tak sangka berseni jugak ayie ni mengambil gambar.
Tengoklah sendiri ombak laut tu kan, haih.....ada berani nak mandi manda di situ. Itu namanya mengundang bahaya .Cuaca tak menentu jer sekarang nih, hujan-hujan ni eloklah kita beringat-ingat..........Tak gitu??????Kalau tak kita jaga famili kita siapa lagi.Nanti siapa yang susah , kita dan keluarga kita jugak yang susah..............................

3 comments:

meen said...

Aduh kak..pantai irama ni tempat saya bermain2 dr kecil lg..balik sekolah pun boleh lepak2 kt sini lg..rindunyaaaaa.

atie said...

Nostalgia la meen yer, takpe nanti balik kelate boleh g dengan boboy lak kan

atty's said...

beshnya lepak tepi pantai