Tuesday, March 15, 2011

Tsunami Japan...

Assalamualaikum semua...
Ada tuan rupanya blog mektie nih, ingatkan tuan dia menghilang kemana dah.uhuhuh!!!Bila mood cam kelaut jer gitulah ceritanya.Tambahan kesibukan melanda..........Mana duk ada mood nak mengarang semua tuh..........
Pusaran air laut yang melanda bumi Jepun......

Apapun kejadian di Jepun benar2 mengejut kita semua kan, tulah masa duk tengok berita dengan babah pasal gempa bumi kat laut jepun ringan jer mulut aku cakap, macam nak tsunami jer nih.Bayangkan bila lautan mula melanda bumi sebegitu Rupa....AllahuaAkbar!!!!!!!
Ini pulak gambaran kawasan nuklear sebelum dilanda tsunami.
Dan selepasnya sejak peristiwa itu dengan asap tak henti-henti.Mendengarkan nuklear tu pun dah kecut perut jadinya.Pencemaran yang sangat mengundang bahaya.
Gambar selepas tsunami, kehancuran yang bukan sedikit.Sudah pasti mengambil masa yang lama untuk pulih. Kesannya secara fizikal yang nampak di mata pun dah sangat sarat inikan pula kesan di hati penduduk jepun yang kehilangan dan trauma yang akan dibawa sepanjang kehidupan mereka pastinya.Nau'zubillahi min zalik.....

*Gambar kredit kepada google

2 comments:

DrSam said...

hari ni satu reaktor nuklear meletup lagi dan kita di sini pun kena berhati-hati takut awan radiasi mengikut arus pergerakan udara dari sana. ditambah lagi ramalan hujan setiap petang yang pastinya menjadi mudarat (hujan asid dan radiasi). awasi agar tidak terdedah kepada hujan selepas ini terutama anak-anak.

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

ya Allah..takut betul bila dengor pasal radiasi tu kan..kesannya amat bahaya..mintak2 dijauhkan keluarga kita dari benda2 tak elok..aminn