Wednesday, September 23, 2009

Raya edisi marathon katanya....hiks!


Salam semua...
Edisi marathon tu....hihi.Aku publish sekali semua yer. OPPPSSS... gambar handsome boy la pulak pembuka bicara. Puji anak sendiri....lalallala.Boleh gitu?????

28 Ramadhan ( 3.30 am )
Perjalanan balik kg ke kelantan baru nih... aku bertolak awal pagi siap bawak bekal untuk sahur, malas nak makan kat kedai, kena berebut dengan orang lain. Alhamdulillah tak jam tapi kereta memang banyak walaupun awal pagi camtu.... nak pergi tandas pun kena beratur panjang.

Pastu pulak....dah sampai simpang rumah tiba2 kereta tak mau jalan la. Adeeh... dan-dan tu nak rusak lagik. Adeeh!!!! mujur gak dah sampai kan....

Sambil tunggu kereta rosak tu aku ternampak lak pokok ceri dengan buahnya yang lebat. Kalau tak puasa ni aku rembat dah kat tepi jalan tuh.Teringat lak kecik2 dulu sambil panjat pokok makan buah ceri dengan kawan2. Best wooo...

Sempat gi snap pic bagai...padahal kereta duk rosak tuh. Rasa cam nak beli kereta baru je....heh heh.Baiki kereta habis 600 henggit. umaaighhhh.....mahalnya.

1 syawal
Suasana beraya di Kelantan, pagi-pagi raya aku dah menangis teringat kat keluarga sendiri terutama ingat kat arwah mak dan abah. Dah tentulah nangis sorang2, suami aku pun tak tahu...

Apa nak buat kan,Aku kan anak yatim piatu, takde ke nak bagi duit raya kat anak yatim piatu nih....hihi. sempat gek aku snap gambar mil dan fil dengan cucu2nya. Tak semua lagi tu.

Ammar biasalah raya2 pun pakai baju melayu tapi main tetap main... kat luar tak naik rumah pun, geram aku....
3 syawal
Sambut raya kat Temerloh.... Aku tak tahu rupanya ngah aku siap melemang rendang dan masak nasi beriani lagi. Sukaaaaaaa..... lagi suka rendang maman dan daging salai pun ada. Best3...semua pun best.Best la bila semua kakak dan abang ipar yang masak, hihi. Dasar anak bongsu yang malas. Kalau makan masakan orang memang sedap kan....kan.hiks.

Teringat raya kat rumah arwah mak dan abah, kami semua sibuk dari pagi sampailah waktu berbuka melemang dan ketupat rendang bagai.Sekarang ni dah takde macam tu lagi.Kecuali kalau aku beraya kat rumah kakak. Suasana tu masih ada. Ada 3 beradik jer yang lain beraya di kg mertua.

Emmm, aku dengan siapakah itu????? comelkan, itulah cucunda sedara aku.... memang suka dengan aku dan cik abang. Dengan kakak aku kurang lak, hihi. Apakah??????Kakak aku kata Ha!!! cepat sikit mengandung,dapat baby girl lak,Aminnnnnn...

Emm.... dah buhsan kah baca n3 marathon aku kali nih....ahaks!!!!Up date la pulak suasana beraya di tempat korang yer.......

8 comments:

ija said...

kak tie bestnya maman..ingat lagi thn pas, g beraya kat triang..makan lemang ngn maman masak lomak cili api..terangkat beb...selamat hari raya kak tie..maaf zahir dan batin..

atie said...

Ijah~Selamat hari raya ijah...maafkan kaktie yer...Best jah dapat makan rendang maman, memang terangkat sangat2,

Mama Qaseh said...

Selamat Hari Raya Kaak Atie..today saya bru mula keja..
Wahhh meriahnya suasana beraya kt Kelanatan tu kan..
Tp ciannya keta blh rosak pulak kan..tu tnda dia nk yg baru kot kak hehe..
Sorry to hear akak dh tkda mak abah yea..Harap bsabar yea Kak dlm myambut lebaran ni..kita pn dh tkda Abah cma ada mak je tue..sok mak dh tkda tggal kita sorang2 ngn Qaseh kak coz saya ank tunggal uhuk uhuk..
Tkmo sedey2 la Kak..yg pnting kita dpt merayakan hari lebaran ni bsama2 org yg tersayang btl tak..

atie said...

Ain~Lor ain....udah masuk kerja ye, takpelah....kerja tu kan satu kewajipan jugak, selamat hari raya jugak buat ain dan Qaseh....

Tulah....takmo sedih2....huhu

Nurhayati said...

aduhai.. balik kg plak kete leh rosak ye.. melayang la duit.. nampak nye kereta beraya dulu..sbb dah dapat duit raya..bagi kat kedai mekanik hihihi

nak ikut gak la ayat kakak akak.. cepat sikit mengandung, dapat baby girl plak..hihihihi

atie said...

yati~Tulah pasal kan,,, dapat baby girl comel cam zara ok gek ahaks...

atty's said...

salam aidilfitri tie..
lamanya dah tak makan rendang maman..huhuuh...

neezareef said...

meriah suasana raya tu