Wednesday, December 23, 2009

Melaka Part 1 2009


Salam semua......
Apa khabar yer....harap2 semua kawan2 pun sihat dan ceria selalu k...
Entahlah.....sekarang nih susah tul nak upload gambar......slow giler.Huhuhu.

Oklah.....Lepas siap hantar assignment hari sabtu tuh, aku dengan senyum yang paling manisnya mengajak hubby pergi bercuti.Suami aku kata ok, kita pergi Melaka!Sukaaaaaaa...........

Bertolak hari ahad, sampai kat melaka cari hotel yang kebanyakkan penuh jer....senang cerita pergi cari kat Ayer Keroh.Lagi ok sebab tempat nak jalan pun dekat takdelah jem kan,Keesokan harinya barulah jalan....Tempat pertama zoo Melaka.Motif???????Nak perkenalkan Ammar dengan semua pun haiwan2 tu......( Amboi2......siap motif bagai konon) haha.....Entah nape cam suka lak ambil gambar dari belakang.....REAL lah sangat kan.....
Gambar nih masa lihat persembahan orang utan......kelako,Tapi nape muka anak2 dan babah dia tak gelak pun,hahaha....padahal masa gelak tu aku tak sempat nak ambik gambar pun,kelako giler si minah tuh dengan jurulatih dia, siap senyum lagi bila bergambar, tapi takdelah aku nak bergambar pasal seram jer aku tengok gigi dia......Gambar aku takde sangat, maklumlah camerawoman...
Suka aku masa nih menyakat Ammar yang taku tengok iguana tuh....Bukan main kuat dia peluk babah.....hehe.

Kembar dan ayie nak cuba naik kuda ....mula tu macam tak bagi kan, takut jatuh jer....Tapi kesian pulak so aku beli tiket suka sangatlah tuh.....Merasa naik kuda walaupun kaku jer aku tengok, nak naik kuda besar lak tuh, aku suruh naik kuda kecik tak nak!!!! Mengada tul.....Aku pulak kuda besar ke kecik ke mestilah penakut nak cuba.......haha...



Lepas letih berjalan kat zoo tuh, pergi mandi jelah kat taman tema melaka nih, selagi tak bawa selagi tu duk bising kat telinga aku.....Bawak jelah babah, macamlah kat kat hotel takde kolam...haih!!!!

Oklah nanti aku sambung lagi yer......di tempat lain pulak k.....
Daaaaaaaaaaaaaaaa....

9 comments:

naz ilyn said...

salam...amboi seronoknya bercuti...ingatkan selama ni anak atie sorang jer...rupanya dah empat sama ler kita...

~~ciklinn~~ said...

salam kak..... sihat?

hihih linn pun masa awal2 coti gi sana.... tapi punyerlah ramai umat manusia..kesian kat anak2 nak naik kuda tak dapat... huhhuhuh (budak2 sekolah yg menunggu nak naik 2 bas.. hahahhah)

best kan zoo sana.... byk binatang...n tmpt dia rapat2...taklah penat sgt kan nak menjelajah...

jue said...

leh gak jalan2.....saya x gi mana2 lg kaktie...tgk lah thn depan ker...nak g melaka gaklah....

CuTeMiUt78 said...

amboi sakan berjalan ya kak tie..
ahhaakkss.. ske aje la budak2 tu

atie said...

kak naz....salam kak,tulah cuti sekolah pergi bawa anak bercuti...yelah kak dah 4 hero

atie said...

ciklinn....akak sihat linn,memang betul linn, ramai tul umat manusia...sib baik masa akak pergi zoo tu x ramai sgt...tu yang x lepas peluang.hiks

atie said...

jue.....ok2 tahun depan ekk....

atie said...

rina.......A ah, sakanlah sangat kan, bukan budak2 je suka, mak dia pun sama hihi

♥Azie♥ said...

akak cuti2 malaysia yer,sonok la budak2 tue yer..