Wednesday, February 9, 2011

Karipap kampung.......huhu

Assalamualaikum....
Cer teka...cer teka.....Amboih!!!!Udah ala2 cer cite...cer citer la pulak. Ek ELEHHhhhh...Apa ke senang sangat soalan ko ni yatie .Pejam mata pun boleh jawab. Hehe. Wah memanjang ko jaja cerita resepi kg ko yang tak semenggah ni yek, letaklah resepi stew ke, makaroni ke, pizza ke, barulah up up UP UP Horaaaayyyy...Tulah masalahnya tekak aku dan suami adalah selero kekampungan. Kalau makaroni kang dia kata macam makan tayar la....Bukan aku tak nak masak tau.Alasan!!!!!!!!!!!!!!
Karipap kampung, nama baru sebab nak nampak kekampungan katanya hikhik. Janganlah gelak sebab aku tahu memang rupa karipap kampung aku tu buruk, tapi bagi aku itulah yang karipap kampung( kampung lagik!!!!!!!!!!)yang paling sedap abad ini.hahaaaaaaa.......Berjaya melembutkan kulit karipap dan garing di bahagian tepi.Siyes!!!!!!!!!!!!!!!!!! weh lembut tak macam aku buat pertama kali dulu, entah tahun bila aku buat dah lama tul rasanya.

3 ketui itu sebab dah set untuk babah yer, kalau tak buat gitu tak merasalah. Maklumlah anak ramai, budak2 nih dah siap tanya bape sorang ummi......Soalan standard la tuh..
Ini pulak adalah maggi goreng pemalas, sebab letak hot dog dan kobis ajer, menghabis bahan mentah yang ada di rumah. Itulah menu sepanjang CNY baru nih.....

P/s~Resepi takdok sebab aku malas.....aci tak????

2 comments:

attyfir said...

kalau jadi jiran sebelah umah tie kan besh.

♥Cik Puan♥ said...

kak tie maikirim skit,hari ni zie malas masak heheheeh