Saturday, July 18, 2009

Siapa yang buat ni ha?????!!!

Salam semua....
Gambar di atas adalah sebelum kejadian.Nak dijadikan cerita kann....Pada suatu malam, masa tu aku dah tidur2 ayam lah kan, pastu tiba-tiba aku dengar bunyi sesuatu jatuh dan pecah.....Ammar pun datang kat aku cakap uwat....uwat....aku ingat dia buat.Aku dah boleh agak pun apa yang pecah....dalam hati biar jelah, lagipun apalah yang Ammar ni tahu ....dia kan kecik lagi....Aku malas nak tanya lagipun aku kena tidur awal, pagi esok lepas subuh aku dah kena pergi kelas nih.....
Tengok gambar selepas ni pulak....udah tinggal dua piring kesayangan aku tu....uwaaaaaa..sayangnya. Dua sekali pecah tu...Adeeh!!!!!!!Balik dari kelas aku pun tanya kat suami.....inilah lebih kurang perbualan aku....
Ummi : Babah, siapa yang pecahkan piring tu.....
Babah : Emmm...babah Ammar yang buat....( dengan muka selamba jek....)
Ummi : Apaaaa????!!!!
Babah : Babah Ammar yang buat....sambil senyum2 dan peluk2 Ammar yang duk atas riba.
Ummi : Laaa...Abang buat apa duk kat bawah meja tuh???
Babah : Saje, main menyorok nak terkejutkan Ammar.
Ummi : Owh...babah yang buat yer....Adeeh lah...Boleh juga macam tu...macam-macamlah babah dengan Ammar nih, orang lain dah tidur dia duk main menyorok lah pulak.

Haih.......Rupanya babah lah yer.....
So, kepada babah.... sila jawab pertanyaan ini k...
Bila nak ganti balik piring yang pecah tu???????

P/s-Ammar nih memang tidur lambat, so tugas babah adalah jaga Ammar sampai dia tidur. Rupa2nya macam2 yang dua beranak ni main malam hari ...... haih.

11 comments:

PuteriSatu said...

ahaks..kelakarnye.... ingatkan amar yang buat ye rupanya babah amar yang buat..harusla kena ganti ye tak...hiks...kelakar sungguh...

ija said...

owh itu keje cikgu wan ye..hahaha

Abang Long said...

Itulah kisahnya bila si anak bermain dengan ayah

mummYaeesh said...

hmanggaiii bapak budak yg main nyorok bwk meja..adoyaiii!

*Azie* said...

tersenyum azie baca n3 akak...rupanya babah ammar yer yg pecahkan...ha nak kena babab ngan umi nie..muahzzz

arnirina said...

hahaha..ade ke nyorok bwh meja! Baik duk ats meja terus. heheheh..cepat ye Babah ganti piring tu..

ai said...

mintak je ganti ngan babah ammar tu! keh keh

grow2g3th3r said...

huuhuhu... nak kena rotan nampaknyer babah ammar ni kan...

Mama Qaseh said...

Hehe kantul..babah yang pecahkan piring ummi tue yea hiks..
Haruss mntak gnti tu Ummi

neezareef said...

xpe nnti babah ammar tu ganti 5 pinggan trus..hehe

Nurhayati said...

wah cantiknye deco umah.. suka english style yer.. cantik2x..
aduhai bila tgk selepas kejadian tu rasa terkilan lak.. sabar la yer. pasni dapat ganti lagi banyak.. yeyyy