Monday, March 16, 2009

Dipatuk ular ....

Aku rasa sangat letih malam nih... dalam pada duk melayan sikecil ammar ni aku pun bermalas-malasan di dalam bilik( dalam erti kata lain berbaring lah tu....hihi)

Entahlah....sejak akhir2 ni aku rasa cam letih jer bila malam, tiba2 aku macam terdengar bunyi ssiiss....ssiiiss...aku dah mula risau kalau dengar bunyi camni....pastu aku rasa badan aku tak boleh bergerak sambil mata memandang seekor ular yang juga sedang memandang tajam kearah ku.

Aku rasa takut sangat tapi yang peliknya tubuhku tak boleh bergerak lagi walau dah dicuba beberapa kali....Dan ular tu semakin tegak didepan ku dengan matanya yang bersinar seperti lampu kalimantang dalam keadaan hendak mematuk.

Aku seakan menjerit tapi tak boleh bersuara. Dalam keadaan terdesak itu tiba2 aku tersedar.....

laaa...... aku bermimpi. Fuh!!!! selamat ....mimpi rupanya.

Dan terus aku menjerit memanggil suamiku dan bercerita tentang mimpi tulah kan. Cam nak menangis pun ada tapi suami aku cuma tersenyum dan berkata....Ha!!! tulah tidur tak baca doa. Aku pun sebenarnya tak sedar bila aku terlelap.....UUiiisshh ngeri sungguhlah kalau berhadapan dengan ular camtu. Aku rasa cam tak boleh selamat je dah masa tuuuu. Nasib baik belum sempat patuk lagi.....

Terus terang aku tak pernah lagi mimpi camni....dulu2 pernahlah masa muda2 dulu2. heh heh. Tapi betullah masa tu ada seorang cowok yang berminat kat aku... tapi masa tu ularnya berwarna putih.Kadang2 terfikir.... betul juga kata orang dulu ni pasal mimpi dipatuk ular nih....

Hem...mainan tidur ke atau ada maksud yang tersirat.....entahlahhhhhh.

37 comments:

ija said...

takutnya kak tie...saya ni dahlah ada bad2 stories psl menatang ni..huhu..fobia tau

De' Sal said...

ish ish...terkejut beruk,ingatkan betul,rupanya mimpi aje,syukurlah.

nenekrock said...

ada worg nk pinang ank akk ke
haihhhh...insyaAllahh xde pape tu just mainan tidur akk jgn risau ehh

SUZIE APAI said...

hehehee...takkan nk kena pinang lagih kot

JIVEBUMZ said...

clalu org yg nak kawen mimpi ular nie kak!! :d

FRB's said...

kalo atok frb, dia ckp mimpi dipatuk ular ada dua maksud satu yg org nk pinang tu lah & lg satu pasal kita nak dapat sakit. xtau lah

amin said...

harap harap bende yg baik buat mektie

naz ilyn said...

salam....
terpedaya saya... ingatkan betullah tadi mimpi rupanya... sy tak pernah mimpi kena patuk ular ke apa... kalau sekarang ni mimpi kena patuk ular apa maknanya yer... hehehe

Bibu said...

uh..suspen tadi..mimpi ropenye ekeke

yazeema said...

ingatkan betoi tadi upenya mimpi..tapi memang takut,cinta pon penah mimpi..cam tu..bukan takut je..cinta geli pon ada gak...

*Azie* said...

ha...kak tie...ada org berkenan..nasib baik la xpatut klu x...jenuh tempih..hehehehe..jgn marah akak

atie said...

ija~ye ke ijah, memang ktie pun elergik gek nih, hiii tak nak dah mimpi camtu.....kussmangat

atie said...

sal~memang syukur amat cuma mimpi tau....

atie said...

Elly~ ya dik...mimpi hanya mainan tudo kan

atie said...

suzie~haha...mungkin...tidak.ekeke. kata lum sempat patuk gik.

atie said...

ila~ tulah...rasanya itu gangguan baru nak terlelap...mimpi bukan2 je kan.

atie said...

frb~ish...jgn lah dapat penyakit lak nih...hurm

atie said...

amin~TQ amin...harap camtu la. Anw TQ 4 visit here

atie said...

ilyn~salam, takde maknanya ilyn...biar tak mimpi camtu pun ilyn...ngeri tau.

atie said...

emma~pernah mimpi camtu gek ye...memanglah ktie pun tak mau dah mimpi camtu.

atie said...

azie~haha...ada ke???kahkah..lawaklah azie ni tau. Betul tu belum sempat patuk dik.....ekeke

atie said...

bibu~hanyalah mimpi ok...hihi.

IdzaRis79 said...

huhuuuu....

kirana said...

kalo anak dara..org nak masuk minang
kalo mak budak???? hihiihi

~~ciklinn~~ said...

kak tie ada org nak pinang akak tu.... hahahhahahahahh

Sidratul Muntaha said...

salam
hehe
ade rezeki beso nk dpt ni...
insyaa Allah
klu ank dara,kena pinang ler jwbnyer

my qaseh said...

Hehe..nk kna pinang lg skali ke Kak Tie..Mdah2an dpt rezeki laa tue..

atie said...

idzaris~haha... nape??? x percaya

atie said...

kirana~mak budak tokleh pinang ye na???soalan bodoh....heh heh

atie said...

linn~muahahahha...memang lawak lah lin tau..

atie said...

sm~ye ke....entahlah. sib baik bukan anak dara ye..hihi

atie said...

qaseh~kena pinang tu mungkin tidak...kalau rezeki tu....AMINNN...

a.b geldofg said...

bhya ni..dah kwin ..masih mimpi kena patut ular...emmmm

CuTeMiUt78 said...

uish..kak.. ingatkan betul2 la td.. rupa2nya mimpi ya

atie said...

ab~bahaya ek....hihi.

atie said...

rina~a ah lah rina,mimpi je...

Mama-Danish & Sarah said...

Kak tie, mesti tido tak basuh kaki dulu ni. Pasal tu lah mimpi yg bukan2. Hehehe...