Wednesday, March 4, 2009

Panas amat nih...


Ammar demam laaa...Balik meeting pukul 4.30 petang tadi terus bawa ammar pergi klinik. Dr kata panas badan 38.8 ... panas melebihi paras demam biasa, aku dah mula risau. Dr bagi ubat yang masuk kut 'bawah'. Menurut dr supaya panas badan cepat turun. Sampai rumah terus babah mandikan ammar dan tidurkan diaaaa... Adeeh, baru je ammar duk bergalak semalam... tup2 demam pulak.Adakah sebab cuaca yang panassssss amat nih atau hujan yang kadang tidak menentu. Yang pasti sikecil ammar demam hari ni... Kadang2 aku rasa biar saje aku yang demam... moga ammar cepat sembuh.

24 comments:

naz ilyn said...

dan jangan lupa 4jam sekali kasi makan ubat biar panas cepat turun tapi selepas Dr kasi ubat bu%&tut tu 8jam baru boleh kasi ubat demam... hehehe macam Dr lah pulak.

p/s: moga ammar cepat sembuh dan mama ammar banyakkan sabar.

De' Sal said...

Amar demam? la....semalam dok elok2 pakai seluar superman, ari ni demam plak.semoga cepat sembuh.

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) said...

wah..itu sikit je ubat..budak2 ni banyak tapi tak usik walau setitik pun..yg guna cuma ubat torpedo tu yg masuk buntut tu..itupun separuh mati dia ngelak mcm nak kene sembelih hehehe...

DrSam said...

bila suhu tinggi macam tu, memang kena monitor selalu dan pastikan suhu badan turun dan terkawal. sapukan sentiasa badan Ammar dengan kain yang dibasahkan (dgn ais kalau boleh supaya suhu cepat turun)

Semoga si comel cepat sembuh.

Bibu said...

sian Ammar demam plak..moga cepat baik ye!

yazeema said...

semuga amar cepat sembuh,kak atie bagi amar minum air kelapa..bleh buang panasz cian dia...tu lah setiap ibu,klau anak sakit mesti akak berbicara mcm kak atie biar kita yg menangungnya..kan betul tu...cian amar...

atty's said...

get well soon amar..rajin2 makan ubat ye

UmmiAmmaR said...

mektie..i've link to ur blog..nice to know u...a'ah la..nama anak kita sama...suke..suke..

Lan dan Jie said...

Kasihan Ammar..

*Azie* said...

ala ammar demam yer...moga cepat sembuh yer...dia merengek x?

CuTeMiUt78 said...

alahai kesian ammar.. semoga cepat sembuh ya...

~~ciklinn~~ said...

semoga ammar cepat sembuh yer syang.. mmg musim skrg kak tie.... ni sepupu linn satu family masuk sepital sbb demam,....

atie said...

naz~a ah cam dr la naz...hihhi, ibu mesti tahu psl ubat gek kan...

sal~tulah balik sekolah semalam tgok2 demam pulak...

nrina~ammar ni x biasa guna ubat peluru tu rina....siksa tul nak bagi ubat tau

atie said...

drsam~TQ dr...selalu gek la monitor suhu dia...risau

bibu~tq...kerana ambik berat k..

emma~air kelapa, ada juga dengar org kata camtu. nantilh nak cuba...

atie said...

atty~Tq kty, tulah kena pastikan ammar mkn ubat on time nih

ummi ammar~ha kan...kita pun suka...

lanjie~memang kasihan ammar nih...cepatlah ok

atie said...

azie~budak2 demam merengek tu biasalah aZie...ktie termengantuk kat sekolah hari ni

rina~TQ rina, doakan ammar..

linn~memang musim kan...harap2 jgnlah masuk hospital pulak kan...

cendawanintim said...

doa ammar moga cepat recover demam tuh..

kalu suhu 38 ke atas dah diklasikasikan demam tinggi...so, kena monitor, jangan ralit tido...

bila dah masuk sup (ubat montot) pastikan 8 jam buleh masukkan ubat lagi...ubat montot cepat bertindak daripada liquid tuh..

yang penting, lapkan badan selalu...letakkan tisu kat celah ketiak tuh...leher, celah ketiak memang panas cepat kat situ...lap kat area tu yer...sebab takmo panas naik sampai ke kepala...

cepat sembuh ammar...

**doc ckp demam virus ke aper yer??kalu virus harus amik antibiotik tu...

ab geldofg said...

sygggggggg dia...makn ubat ye

JIVEBUMZ said...

jgn lupe makan ubat tau!!!

atie said...

cuni~tulah...memang duk monitor dia nih...nampak cam dah ok sikit.

atie said...

ab~memang bagi makan ubat ab...harap sihat teruslah pasni

atie said...

ila~Tq ila...

CatlinaFly said...

moga little ammar cepat sembuh...aminn..

atie said...

Catlina~TQ lina harap2 camtu lah...