Sunday, June 7, 2009

Kuala Besar......Kelantan.

Salam semua...
Cerita masa cuti dulu kat kampung baru ni aku berkesempatan pergi ke Kuala Besar. Tempat nelayan rupanya. Pergi tu pun saja nak kenal tempat je.... takde lah tujuan apa sangat pun. Aku rasa ok tempat dia dan memang banyak ikan yang segar dan harga tu tak pastilah pulak sebab aku tak tanya ..... kata tengok ajekan.....so takdelah tanya2 bagai......hahhaha.Sengal tul.

Permandangan cantik lah....hero aku ni pun sibuk nak turun sebab dia nampak ketam....geram nak tangkaplah tuuuuu.....tulah namanya dak lelaki. Lasak!!! sabar jelah. Ammar pulak asyik sebut nak ndi....nak ndi ( mandi versi Ammar yang pelat...ekeke)

So, dah dapat tengok balik jelah.....lagipun misi sebenarnya nak beli keropok cap kapal yang terkenal sedap tu.... bersungguh je aku cari...hihi.Cakap kat suami...mesti beli jugak bang, sebab esok nak balik. Layankan ajelah supaya mulut bininya tak pot...pet mengalahkan minah kepoh kaedahnya kan. So layan.......

18 comments:

mummYaeesh said...

sedap sgt ke kaktie kopok tu??wah kena kirim la mcm ni..tp bila masa lak weols nak amik dr kaktie yg kat kuantan tu..woohoo

weols klu member blk kemaman sure kirim kopok nenek dia dua kilo!sekejap jek ahkau setlekan..woohoo

ai said...

Ayoyoooo...musti sedap itu kopok! bleh lak kau x tanye2 org rege ikan sume tu ye tie? dah alang2 pegi sana..kahhhhhhhhhh..betul2 kau peg nk tengok je..hihihi

Tie, aku nk tompang iklan tudung aku kat chatbox kau bleh? bleh jelah ye.. :P mekasehhhh

kak lela said...

kuala besar tue area mana ti, akak tak balik kelantan dah, sebab ayah dan ma azami dah dok sini umah adik dia, dia orang dah uzur sangat, kat sana tak ada orang nak jaga

Mama Qaseh said...

Wah kopokkkk..favret kita tue kak..tk kisah laa cap apa..kalu bli haruss pas grg setelap sure hbs mkn ank branak hehe..Qaseh pn ikut suka jga

Ena said...

kak, awat tak habaq p KB.. singgah r Kuantan, leh jmp ena huhuhuhu

JIVEBUMZ said...

amboi kak tie balik kg kelate yer.. sedapnye kak tie kalo ketam tu wat masak lemak campur ngn nenas!! perghhh terliur saya dibuatnya nie.. best la akak cuti sekolah jalan sakan la yer

[-suziey-] said...

waa syioknye g tpt nelayan..ketam msti fresh :)

camne nk sbut ndi tu ek..ekeke:D

atie said...

wyn~bagi kaktie sedap la...Ahkau pun suka ye...kat rumah kaktie pun sekejab je tu.....langsai jawabnya. hihi

atie said...

Ai~Itu sudah mesti...ekeke. Ok2 letak lah iklan ko aku tak kisah pun

atie said...

Kaklela~Camtu ke??? tak bolehlah raya sama dah kita ye...Uzur dah ye kak, takpelah duk dekat dengan anak2 senang nak jaga kan kak....

atie said...

Qaseh~samalah kita kasih, mulut mengunyah pastu sedar2 dah habis kan. Keropok sama je kut rasanya.

atie said...

Ena~Akak balik kb ikut gua musang na....nanti akak g kuantan kita ello ye....hihi.

atie said...

Ila~Wah sedap tul menu ila nih....teringin lak rasa nak buat nih.....mana nak cari ketam nih????Tetiba

atie said...

suziey~Syok....akak pun pertama pergi suziey...best tengok ketam dan ikan segar,Ammar reti sebut tu.....nak kena tusyen ngan dia jelah ekeke.

Maswani said...

adoi kak tie..saja je kan bt saya tingat kg nih..dh x jauh tu dr kg saya..PCB..huhu..sedih2..kepok kt area Ketereh pn best gak..

atie said...

wani~Owh....wani duk area situ rupanya,Tak balik ekk?? Nama pe kepok tu

mamazana said...

Kuala besar tu area mana ye kak tie...??? Kak tie, cakap pasal kepok, zana teringin nak mkn kepok lekor la ka... mana nak cari kat jakarta ni... isk..isk..isk..

atie said...

zana~kuala besar tu kat pantai cahaya bulan, kelantan dik....teringin ke???? waduh2!!!sori dik, ajak hubby balik msia ye...