Thursday, June 18, 2009

Suatu hari di hari rabu...

Salam...
Hallo.....How are u today.....hihi. Speaking london wei....nak practise sebab nanti aku kena belajar dalam bahasa Inggeris.....haih!!! nak mampus....Adeeh!!!! Ngeri sungguh laaa......ekeke.

Oklah aku nak story pasal Ammar nih....Tudia muka boy yang baru balik dari rumah pengasuh dia.....nampak cam nak merancang sesuatu jerk.....Tengoklah gaya dan senyuman dia tu , ....Sangsi kan...

Rupanya anak ummi nih nak susun kasut. Aku pelik juga dia belajar kat mana agaknya. Asal nak masuk rumah je dia susun kasut dulu.....Takde lak aku duk ajar dia.Hurm....tapi bagus gek. Suka hati ummi dik....
Tapi tengok jelah susunan kasut versi Ammar nih.....habis kasut dan selipar tu dikahwin2nya, tanpa rela lak tu....hehe. Takpelah....janji dia ada sifat macam tu...Kalaulah sampai besar rajin camtu kan bagus dik.....

Aku rasa mungkin juga dia tengok abang dia yang menjalankan tugas menyusun kasut tu.Sebab apa aku kata "menjalankan tugas"....sebab aku buat jadual untuk hero aku kat rumah nih....agar dia tak berdengki bila buat kerja.

Aku nak anak-anak aku ni rasa tanggungjawab terhadap kerja kat rumah nih walaupun dia lelaki.Lagipun nak memudahkan dia juga kan bila rumah kemas....hihi. E eh....tak memudahkan ummi dia ke???? Soalan confius yang dibuat-buat.ekeke.

7 comments:

De' Sal said...

Rajin betul si Ammar nih,belajar berdikari tu.....dia tahu umminya nak tinggal dia tak lama lagi,kan....sabor ajerlah....

atie said...

Sal~Adeehh sal....sedih amat nih benarnya.Uwaaaaaa....

[-suziey-] said...

amboih rajin ammar yek..jgn lagi disepahkan udah..ehhe..caiyok2 kak tie:)

neezareef said...

baik arr dia rajin susun kasut...

Mama Qaseh said...

So sweet..dh pndai yea ank bujang kecik akak tue hehe..rajin2 tlg ummmi yea cayang..t cian dia ummi g blaja bjauhan laa ngn ummi dia nnti..

Re:Kak Atie pggl kita Ain jer yea hehe

atty's said...

amboi rajin ar ammar susun kasut..

Mama-Danish & Sarah said...

untungnya akak, dapat anak-anak yang ringan tulang....