Thursday, January 13, 2011

Ketumbit...

Assalamualaikum semua....
Ketumbitkah????????!!!Takdelah wei, sebenarnya kakak aku duk talifon tanya aku tahu tak pokok ketumbit tu macamana. Aku ni sah2 la tak tahu, sayur2an pun tak berapa nak kenal inikan pulak pokok yang pelik camtu. Siapa yang tahu leh share dengan aku yer.............

Aku pun teruslah menggoogle gambar pokok ketumbit nih, Rasa macam pernah tengok jer.Kalau siapa2 yang seangkatan dengan aku tak tahu, itulah pokok ketumbit yer.... Cuma aku tak pastilah kan samada leh ubat penyakit ketumbit ke tidak.hikhik

Kakak aku kata dia nak buat ubat mak mertua dia sakit dalam perut gitulah. Kadang-kadang orang tua nih tak suka berubat dengan dr dan spital bagai, so berubat secara kampung gitu..... Tapi kan kadang-kadang petua dan khasiat semulajadi nih berkesan juga buat ubat kan..........

8 comments:

atty's said...

salam tie

baru tau ada pokok ketumbit.sebelom nie lom penah lagi ..tgk .

DrSam said...

ingat yang tumbuh kat tepi mata tu :)

SUZIE APAI said...

kt kampung mmg byk k ti pokok ni

atie said...

salam ty,
samalah kita, baru kali pertama tahu jg nih

atie said...

Dr sam......kan, hehe....bukan yang itu, ini nama pokok.

atie said...

Suzie apai........Tulah macam biasa tengok jer kat kampung2 kan

meen said...

Erk...saya pun baru tahu nama pokok ni ketumbit..huhu thanks for sharing akak

armouris said...

lagi info tentang ketumbit di SIHAT SELALU - Radang Punca Ketumbit