Friday, January 14, 2011

Sakti Delima dihentikan serta merta

Assalamualaikum semua...
Sakti Delima dihentikan siarannya di TV3 serta merta walaupun baru 4 kali disiarkan. Hurm..... Sebenarnya aku pun baru sekali jer tengok cerita tuh sebab rasa tak faham dengan jalan cerita nya tuh tak adalah aku duk ulang tengok lagi.

Last2 dapat tahu dah dihentikan oleh pihak penapisan la pulak. Dengan alasan mengandungi unsur syirik dan tahyul yang melampau. Sedar atau tidak ,WALAUPUN hanyalah C.E.R.I.T.A tapi memberi kesan yang sangat mendalam pada masyarakat.

Namun begitu sebagai penonton yang bijak kita kenalah tapis minda kita sendiri agar tidak terpengaruh kan. Apapun moga tindakan Lembaga Penapisan Filem ini adalah jalan yang terbaik untuk penggiat drama dan filem berkarya.

*Aku kalau cerita yang jenis macam ni memang jarang sangat ikuti sebab susah nak faham, maklumlah ala-ala tak terjangkau dek akal gitu............ Letih nak fikir kesudahannya dan sedikit tidak logik.Tapi kalau kelakar tuh aku layan gak..........hehe.

4 comments:

atty's said...

ada dgr kat radio aritu .
tapi kty lom penah lagi tgk .

SUZIE APAI said...

lum tgk pun lagi....beh ker?

mummY2Y said...

x tahu pun kewujudan citer ni..haha

Siti Mariam Mat Noh said...

Sy suka ceta ni..mcm ceta panca delima lakonan jins samsudin dulu..cume versi skrag je...sy suka ngn percakapan dia...baku...sy baru suruh bebudak ting. 1 tgk ceta tu...minggu lps, sy tggu kt dpn tv tp spjg minggu x de..rupa2nya dh diberhentikan...frus gak..