Sunday, February 22, 2009

Aku rindu laa..


Aku rindu la... rindu??? em tengok kat gambar tu adakah aku rindu makcik2 tu @ makanan itu @ masjid dan sungai yang cantik itu.....memang aku sebenarnya rindu sebab banyak memori yang manis bila aku terpandangkan gambar pekan sari temerloh dan sungai ini....uwaaaaa.
Semua memori itu biarlah aku simpan ye...bukan tak nak berkongsi tapi tulah...banyak sangat kan. Maklumlah zaman kanak2 dan remaja dulu aku sinonim dengan daerah ini.
Pekan sari Temerloh ni memang tempat yang sangat sesuai untuk mendapat macam2 sayur kg( termasuklah sayur maman yang aku suka tu...lihat gambar ye) macam2 ikan laut, sungai... ikan patin sungai tuuuuuu...ikan tengas,talapia dan macam2 ikan pekasam yang dijual.
Kuih muih pun banyak...ada dodol kukus, eh.. itu ke nama kuih tu ha!! aku lupa la pulak. Tapi kuih yang dalam gambar tu memang kegemaran arwah mak.Adeeh, ni sedih nih...kalaulah emak dan abah masih ada...
Dulu2 aku juga biasa naik bot menyeberang sungai temerloh, cuma berapa sen je tambang dia ...lucukan. Tapi best...masa tu naik dengan kawan2 la. Kalau ada kawan2 yang baca blog ni mesti masih ingatkan kenangan kita di sini. Kan Noli, uda kan...kan. Ada tak lagi sapa2 yang biasa ditempat2 ini ha??? jom kenal...cewaaahh.Tetiba...

So , misi hari ni sebenarnya nak ajak babah pergi pasar minggu Raub la....
Babaaaaahhhh, bangun!!!! jom kita pergiiiiiiiii.... tak dapat pergi pekan sari Temerloh, raub pun ok, asal jalan dan cari sayur maman lagi.... eeee cam mengidam pulak aku ni. Lalallllalala...hihi

P/s~aku baru je cuba2 edit gambar camtu. Credit untuk kak lela kakak aku ni yang memang pro dan study dalam bidang ni....kak lela kan.

19 comments:

ija said...

kak tie walaupun saya hanya tinggal di temerloh zmn kecit dulu..tapi masih ingat lagi memori pekan sari temerloh..mak bawak saya ngn abg g situ cari lauk pauk..takut time tu tgk sungainya yg besar..hiks..bila bercinta + bertunang dulu..slalu gak g ngn amirr cari makanan2 kampung..la ni bila dah kawennn..grrrr..g pasar basah kat bentong tu pun malas!!!!

kak lela said...

Dulu2 selalu juga pergi pekan sari temerloh, emm orang pahang kan suka ikan patin..dan umbut masak lemak..sentimental value kalau ingat kisah2 lama kan..

ija said...

wah..umbut masak lemak..sedapnya...kak lela..kan saya dah terliur ni...

ab geldofg said...

akupun rindu

cendawanintim said...

kat kg saya banyak sayur maman tu...

tapi saya tak pernah mencuber pon!

CuTeMiUt78 said...

heh..heh..heh.. kenangan tetap menjadi kenangan ya kaktie

yazeema said...

kak tie..kenangan terindah..kat temerloh..bila nak kenangan kat JOHOR plak hehehe

my qaseh said...

Hehe seronok kan bla tkenang zaman kcik2 dulu..

atie said...

ija~best kan ijah g pekan sari tu, rupanya cik ijah kita ni pun banyak kenangan di situ ye...

atie said...

klela~bandar ikan patin la katakan...tapi sayur umbut masak lemak putih tu memang wajib masa kenduri kahwin kat temerloh kak, rasa teringin lak nak makan kenduri kat tloh nih...huhu

atie said...

ija~suka juga ye ijah....hurm. memang sedap kan

atie said...

ab~ye ke ab, ko orang tloh juga ke???!! confuse akak..

atie said...

cuni~banyak ke kat kg, em tak biasa ye..ada orang cuma suka jeruk maman.

atie said...

rina~kenangan hanya tinggal kenangan...huhu

atie said...

emma~kat johor pun ada kenangan tau emma... haha.

atie said...

Qaseh~memang seronok, rasa cam nak kecik balik je...hihi

DrSam said...

saya memang paling suka merayau-rayau di pekan sari atau mana-mana pasar seangkatan dengannya. Banyak pemandangan dan pengalaman menarik untuk dihayati. Bahkan jika ke luar negara pun saya akan cari pasar juga :)

atie said...

drsam~tak sangka lak dr juga suka pergi pasar minggu ye..

Bibu said...

eii ni kalo balik umah mak mmg asik nak pegi sini..tapi selalu tak sempat mase..janji dpt mkn ikan patin udoh!!
salam perkenalan.