Tuesday, February 3, 2009

Petang tadi !!!!!!!!

Kenapa dengan petang tadi??????
Tengok gambar tu dah tahu kan....
mesti cerita si ammar lagiiiiiii...hihi. Sebaaaaabbbb.... takde cerita menarik tentang ummi dia laaa. Cuma seorang ummi dan kehidupannya. Nothing interesting ha!!! cewaaah.



Gini....perbualan aku dengan abang ayie....
Ayie : Ummi, ammar cerdik la ummi...
Ummi: Kenapa?
Ayie: Tadikan dia jumpa songkok afiq pastu dia pakai lah dan terus dia sujud ummi...
Ummi: Eh, ye ke ayie....
Ayie: Iyaaaaaa ummi...
Ayie: Ummi tak caya... nanti ayie suruh ammar buat...
Ayie: Sujud dik.... Ammar!!! sujud laaaaah.

Dan ammar pun sujud le hihihi. betul lah. Memang kanak2 mudah belajar dan mengikut perbuatan orang dewasa kan. Suka aku tau...walaupun dia mungkin tak faham apa yang dia buat tapi bagi aku ok what... anak aku dah menunjukkan kecenderungan dia untuk solat kan....

P/s~hari ni nampaknya demam ammar dah beransur pulih....Alhamdulillah syukur. Mungkin juga berkat doa semua...

26 comments:

CuTeMiUt78 said...

alhamdulilah kak.. sama ler cam mirul.. klu dia tgk ayah dia solat kan.. nnti dia pun sibuk nak solat gak.. kita ada buat n3 pasal mirul & solat ni dulu.. sweet je tgk..

kirana said...

dah ceria tu..

budak2 mmg cepat tangkap kan..tu kena jaga tingkah laku tu

ija said...

hihi..bagus tu ammar..

atie said...

Rina~A ah...rina,budak2 memang camtu kan..mesti sweet mirul ye..

atie said...

na~dah ceria balik si ammar ni na, memang kena jaga kan...dia ikut perangai yan tak elok haru la plak

atie said...

ija~memang bagus ijah...ekeke

meen said...

waahhhh..ammar, baik demam je terus tunjuk skill baru ek

atie said...

meen~hihihi...demam nak dapat peel baru la meen. Memang betul sangat kata meen tu...

ab geldofg said...

snyum syg comel

atie said...

ab~comel??? hihihi:)

JIVEBUMZ said...

alolo comel nye die..kecik2 dah pandai nk belaja solat ek.. nanti beso jadik anak yg soleh ek!!

alia said...

bagusnya...gambar kedua tu songkok terjatuh waktu bangun sujud ker....

atty's said...

ammar bakal menjadi anak yg baik dan seorg muslim yg taat..

semoga ammar cepat sembuh..amin

azie(mama auni& erin) said...

cerdiknyer dia...

my qaseh said...

ALhamdulillah..cerdiknya dia kan..omel jerk ngan songkok yg bsar tue hehe..qaseh pn kalu kita nk solat dia sibuk duk rukuk dulu ats sejadah..mdah2an ank kita akn jd ank yg soleh dan solehah kn..aminn

mama mya said...

syukur alhamdulillah.. cerdik ammar.. semoga menjadi anak yg soleh.. lega nengok dia dah sihat..

SUZIE APAI said...

demam nk dpt akal la tu....

Erinsza said...

alah tecik2 dah nmpk, esok dah besar seorang yg mcm mana?

saybas atie anak ko pandai ape gunanye songkok tu.

atie said...

ila~amin dik...moga makbul doa ila tu ye

atie said...

alia~a ah songkok tu jatuh lepas sujud lia...kelakar kan.

atie said...

kty~tq ye..harap2 macam tu la... itulah yang seorang ibu harapkan ye kty

atie said...

azie~budak2 memang banyak akal kan azie...

atie said...

myqaseh~syukur alhamulillah, Qaseh pun camtu eekk, budak2 memang mudah meniru kan.

atie said...

watie~amiiiinnn...dah beransur sembuh nampaknya nih.

atie said...

suzie~ya betuuuuulll, kaktie setuju sangat tu...

atie said...

erins~entahlah erins...budak memang camtu...kecik2 rajin la, dah besar jadi cam abg 2 dia ,masak kita dibuatnya.