Monday, February 9, 2009

Kak lela...ketemu juga...


Pagi tadi, seorang yang aku anggap kakak merangkap jiran datang kesekolah aku... katanya saja nak jumpa teman2 lama. Kakak ni namanya kak lela. Dulu2 kak lela dan aku mengajar satu sekolah di daerah ni... tapi tulah , kerana mengikut suami kak lela terpaksa berpindah ke tempat lain. Dan aku rasa perpindahan itu juga adalah yang terbaik buat kak lela pada masa tu.....

.......cerita lama ok.....

Kak lela, boleh eekk tie bercerita kisah2 lama ni......
Ini cerita mula2 aku posting kat sinilah.... kaklela nilah orang yang pertama bercakap dengan aku walaupun hanya melalui talifon sekolah. Aku dapat rumah sewa dan masa tulah aku pertama kali bersemuka dengannya. Cantik dan bergaya orangnya...

Esoknya aku pertama kali daftar di sekolah baru.... dan yang pasti kak lela jugalah guru yang menegur aku dan mengajak aku duduk berhampiran mejanya. Sejak itulah kami mulai rapat dan mesra...
Nak dijadikan cerita... kak lela ni ada menggossipkan aku dengan seorang guru lelaki sekolah tu yang akhirnya kini menjadi suami aku... hahaha. Memang dah jodoh aku kut.

Kami juga sama2 beli rumah...dan duk berjiran pulak tu. Masa tu kami pun sama susah sama2 senang. Bertukar halia, bawang, garam dan macam2 di pagar dapur rumah. hihihi. Kalau ingat memang rasa nak gelak pun ada... Rajin jugalah kami buat mesyuarat pagar kat belakang tu....bergossiplah apalagi hhahaha.Biasala perempuan.....Tapi jangan ingat orang lelaki tak bergossip tau.. Kadang2 lagi teruk ekeke. Kenapa....Tak caya????? ini fakta ok bukan otar...heh...heh cam fafau la pulak.

Kadang2 aku rasa rindu pulak nak berjiran dengan kak lela... rasa hidup ni taklah bosan sangat ada masa boleh gak borak2 kat rumah niiii... tapi yelah, kaklela dah bahagia dan sebagai kawan aku pun tumpang gembira juga. Tadi aku tengok kaklela sedikit berisi...(sori kak....tapi orang yang menulis ni apa kurangnya heh heh) aku rasa tu tandanya hati kaklela senang kut sekarang nih.....

Apapun aku doakan semoga persahabatn ini berkekalan dan kita akan berjumpa lagi nantinya. Ok kaaakkk......Kalau akak baca n3 ni harap akak tak marah yer... tapi memang tie rasa gembira dapat jumpa akak...cuma tak boleh berbual panjang tadi......

18 comments:

kak lela said...

speechlees dan rasa terharu, uwaaaa....rasa nak lari dok kat taman bentong makmur la ni jugak...
kat Kl tak ada kawan2 macam kat sana..tapi hari ni kak lela rasa sangat happy dapat jumpa kawan2 kat sana, sengeh sampai kat telinga.

JIVEBUMZ said...

persahabatan memang sangat bernilai kan kak.. hee

atie said...

kaklela~yelah kak,tu semua dah jadi kenangan kan, esok lusa tak tahu apa yang akan berlaku...

atie said...

ila~betul ila...sangat berharga!!

CuTeMiUt78 said...

persahabatan yg terjalin memang sgt berharga kak..

atie said...

rina~memang sangat berharga kan...

mama mya said...

semoga persahabatan ini berkekalan.. amin

atie said...

watie~aminnnnnn...

DrSam said...

Kak lela ni 'matchmaker' rupanye. semoga persahabatan berkekalan.

atie said...

Drsam~hahaha...betul tu drsam :)

cs said...

ala tak sempat jumpa kak lela..hari tu saya banyak kelas. .. Seronokkan kak tie masa dulu , rasanya dulu kita sesama rakan setugas rapat sgt kan..skang ni ! huh!no komen!

Asmida said...

betul tu k tie. kawan yg ngam memang boleh membungakan hati kiter. berbunga2 gitu. kekalkan persahabatn walaupun jauh.

cendawanintim said...

bestnyer dapat jumpa ngan orang2 yang satu kepala dan berhati baik nih kan..

atie said...

cs~tak sempat jumpa ye... kaktie pun k.lela cari sampai kelas atas , kalau tidak tak jumpa juga....Betul kan rasa dulu2 lagi enjoy lah kat sekolah tu..

atie said...

asmida~insya Allah as, kawan yang ngam memang sukar dicari kan...

atie said...

ci~memang kalau jumpa geng satu kepala ni ci,enjoy je rasa...x stress tau

Erinsza said...

seronoknyer dgr story atie nie...

I hope persahabatan biarlah berkekkalan buat selamanya

atie said...

erins~begitulah hendaknya kan erins..