Sunday, May 10, 2009

Sabtu dan ahad nih...


Hari sabtu......
Ini adalah gambar permandangan di Air Terjun Chamang. Cantik dan teramatlah tinggi air terjun tu.... Sebab apa aku pergi berkelah pada hari tu sila baca cerita selanjutnya....cewah!!!
Begini ceritanya kawan2.....
Pagi sabtu tu aku bangun terus sibuk buat sarapanlah. Maklumlah kalau kerja tak sempat nak masak. So bila cuti aku cuba merajinkan diri buat sarapan. Menunya pagi tu ialah nasi Lemak. Siap2 semua tu aku ajak makan, pastu babah ajak pergi makan kat waterfall lah pulak, aku benarnya malasssss...tapi bila budak2 ni dengar semua excited nak pergi....hurm.

Layan kan aje keseronokkan anak2 aku mandi sungai. Cik abang aku ni kalau mandi sungai mesti mandi punya. Habis semua pun diajak berenang sama. Sessi belajar renang termasuklah aksi terjun, kuak lentang dan menyelam.Kira pakej lah tuuuuu...hihiTermasuklah yang kecil si ammar nih. Aku???tak rajinlah...cuma main2 air kat tepi je....
Hari ahad.....
Aku masak lagi....habis kalau tak masak nak makan pe weh.....
So menu aku pada hari itu adalah......
Ketam masak lemak merdu.....
Udang goreng kunyit.....
dan Sayur goreng gado2......
Nama menu itu saja ditambah untuk menyedapkan cerita aku nih....heh heh . Aci tak???
Itu jelah aktiviti aku cuti nih....yang pasti ketam itu habis licin. Aku beralah ajelah sebab anak2 suka makan.
Tak gituuuuu???? Daaaaaa.....

30 comments:

Mama-Danish & Sarah said...

KALAU MAKAN KETAM, PASTI HANCUS LIDAH KU INI.... PUNYA BERIA NAK DAPATKAN ISI2 DICELAH KULITNYA TU...

arsaili said...

salam..selamat hari ibu moga dirahmati ALLAH selalu

atty's said...

selamat hari ibu..sdap2nya masakn..tie..tuh

meen said...

akak..kalau saya dah berdesyuuum terjun dalam air tu kak heheh

uiiii..sedapnya ketamm..tak puas lagi makan hari tu

mummYaeesh said...

rugi woo g air terjun tak mandi!
woosh..bestnye ketam masak lemak..lemak merdu pulak tu..woohoo..

kaktie, selamat ari ibu!

ai said...

mak aiii..menu! ketam udang bagai..sodap!

aku dah lama tak gi mandi kat sungai. walhal dekat gilos ngan umah aku desa kanching, templer park tu..huhuhu

[-suziey-] said...

waaa syioknye mandi air terjun..
nape gambo udang tu blur kaktie..saej xnak kasi terliur la tu..ekekek:D

waa pengorbanan ibu dihari ibu...sanggup xmkn ketam demi nk bg anak2 mkn..huhu...

Qasehku said...

'Selamat Hari Ibu' kak Atie..sonoknya g mandi manda kan

Ena said...

kak atie, bestnye mandi air terjun... dah lama tak mandi air terjun huhuhu

CT NORAMIZA said...

nak sket ketam :) sedapnya...bestnya mandi kat air terjun tu, kat mana tu?

FRB said...

kak tie ni mmg saja la nk bagi frb meroyan kt opis ni. sdap beno nmpknye tew

naz ilyn said...

salam...
tak pernah pulak akak dengar ketam masak lemak merdu tapi mesti sedap punya... dengar nama pun dah macam nak merasa... kasilah sepinggan laparlah pulak... kat luar rumah akak gelap macam nak hujan jer tu yang rasa lapar ni.

DrSam said...

hari minggu bersama keluarga yang meriah dan ceria ni.

Selamat hari ibu!

Ummi Salsabila said...

slm. selamat hari ibu kak tie..sedapnye masak ketam tu..lm xmkn ketam.kesian...:(

SUZIE APAI said...

uhuk uhuk...dah lama tak g mandi ayaq terojun..

best tu kak tie...

atie said...

Ain~makan ketam ni memang leceh kan ain tapi masalahnya sedaaappp...hihi

atie said...

arsaili~salam, TQ atas ucapan dari jauh tuuuu....

atie said...

atty~Selamat hari ibu tuk atty juga, sedap ke...biasa je benarnya.

atie said...

meen~Suami akak pun begitulah kaedahnya meen, berdesyummm...hihi

Ketam memang sedapkan akak tengok dalam n3 meen dulu pun yummy...

atie said...

mummyaeesh~selamat hari ibu, haha...lemak merdu tuuuu,hihi...saje buat gempak cam sedapppp jek nama tu.

atie said...

ai~A ah, cuti2 masak ler sikit2... best juga sekali sekali mandi manda kat sg tu....

atie said...

suziey~Tulah, akak tak terjun pun....sejuk woooo...memang benarnya kenalah beralah sikit, tapi kalau dgn sambal bilis noooooo....hihi.

atie said...

Qaseh~selamat hari ibu juga tuk Qaseh,best tau...

atie said...

ena~tulah, sekali sekala mandi best juga ena...

atie said...

miza~ bolehlah bab sedap tu...tapi bab terjun tu kat pahanglah miza...

atie said...

frb~heh heh...ha tu gi makan kat mana lak dengan hubby....hihi.

atie said...

ilyn~nama tu sekadar hiasan ajeslah, sedap ek??? kalau berjiran boleh gek hulur....em,yeke tu???

atie said...

ummi~selamat hari ibu juga tuk ummi, lama dah tak makan ketam ye,takpe pasni leh masak lak...

atie said...

drsam~TQ...em cuti adalah tuk keluarga kan....

atie said...

suzie~best gek mandi2 nih...tapi yang benarnya suka tengok anak je...