Saturday, December 20, 2008

Bonus GOMEN

Hari ni hari sabtu, 20 hb Dis 2008 bersamaan 22 zulhijjah 1429 h.....e eh dah macam nak umum hari raya la pulak...dan bukan juga aku ni pengacara tv...cuma sedar tak sedar masa cepat berlalu dan cuti makin sampai ke penghujungnya...

Kalau macam minggu lepas aku macam tertunggu2 hari cepat berlalu supaya hari gaji tu sampai, ha ha. Bila hari itu dah sampai aku kenalah pulak menghabiskannya cam biasa.... untuk bayar itu bayar ini... pegi ke sana ke sinun ah macam-macam lah. Tapi ALHAMDULILLAH rezeki yang ALLAH bagi tu ada lebih sikit lah bulan ni.

Sebenarnya aku dan suami sedang berkira-kira nak pergi beli barang sekolah anak-anak ni... tak tahu lagi nak pergi beli di mana. Yang pasti memang agak besar juga belanja untuk 3 orang hero aku ni. Semuanya kena serba 3 lah. Anak aku ni walaupun yang kembar tu cuma 2 aje... tapi disebabkan adiknya tu lebih besar badannya jadi ... dah macam kembar 3 la pulak.

Beli barang tu pun kena agak-agak lah kan... kalau beli murah sangat cepat rosak, maklumlah hero... tambahan yang sorang tu Atlit ... kasut dia memang cepat koyak. Aduhai...... Tengok lah macamana, yang pasti berbelanja mesti mengikut kemampuan sendiri OK.

Hai... asyik-asyik sebut barang anak je ni...Ummi dia macamana???? mestilah dah ada kiraannya ha ha ha. Bonus kan setahun cuma sekali....itupun tahun lepas dah la tak dapat... tahun ni ada lah belanja lebih sikit untuk semua ye tak. Harap-harap lepas ni makin murah lah rezeki kita yee. Amin.

4 comments:

azie(mama auni& erin) said...

heheeh bonus 23 nie yer.....

atie said...

Bonus ler...boleh buat beli baju sekolah dak ni dan bayar buku kan.

Erinsza said...

wah tie bonus gomen ye tu yg pening nak belanja anak sekolah pulak.

hehehe saboryelah yang.

utk mama belilah kemudian, @ tunggu saki baki duit dulu.

atie said...

Apa pun anak mesti didahulukan... pendidikan anak lagi penting.