Monday, December 1, 2008

Sepanjang jalan kenangan

Dulu-dulu kalau cuti dah tentulah aku balik kg aku ...tapi sekarang...

Aku pun tak tahu nak cerita macamana ye...yang pasti hubby selalu ajak tapi keadaan tu kadang-kadang tidak mengizinkan.

Yelah sekarang ni aku pun dah tak boleh mengulangi detik-detik indah cam dulu..

walaupun aku rindu sangat2...

Inilah yang dikatakan takdir mengatasi kehendak manusia.Manusia hanya merancang tapi Tuhan yang menentukan semuanya...

dan aku kena terima dan redha....

Keluargaku kini hanya suami , anak-anak serta adik-beradik .

Aku harus kuat dan berdikari..walau kadang kala aku amat memerlukan tunjuk ajar dari mereka sungguh2 aku masih memerlukan mereka.

Aku sebenarnya rindu yang amat sangat...

Yang boleh aku lakukan kini...

Mengingati kenangan lalu dan hanya gambar menjadi pengubat rindu.

Mungkin aku dah biasa dengan keadaan ini tapi ... aku betul-betul rindu saat itu.

Aku sebenarnya sedang merindui insan yang telah tiada di dunia ini lagi.

Kehilangan yang amat menyakitkan bila ibu bapa telah pergi menyahut panggilan ILAHI.

Justeru itu...hargailah ibu bapa semasa mereka masih ada...hadapilah setiap detik dan waktu bersama mereka...kerna jika mereka tiada... tidak akan ada galang gantinya lagi.

8 comments:

ija said...

insyaallah...

atie said...

Bagus la gitu ija...

kak lela said...

tie ni..buat kak lela sedih pagi2 ni..memang kenangan lama tak kan dapat kita ulangi...dan selama2nya akan jadi kenangan, i'm wonder bilalah lagi dapat duduk rumah akak kat bentong.. best dok sana!

atie said...

Mujurlah kita masih ada kenangan kan kak...hidup ini ibarat roda,kat sini cam dulu gak.Apapun akak dah pun ada satu perubahan dalam hidup ye tak

ratna said...

sentiasa la bersedekah alfatihah kpd mereka yg telah pergi..

atie said...

Ya ratna...itu ajelah yang boleh kita lakukan.

Azie said...

kak tie azie faham sgt2...skrg azie tgl ngan mak nnt azie nak pindah dok ngan cik abg mest hari2 nangis..huhuhu...peritkan rasa klu dorang xde.

atie said...

Memang ler Azie.. akak ni terlebih emo plak yer.