Tuesday, December 2, 2008

hujan yang mengundang lapaaar

Hujan turun dengan lebatnya,petir sabung menyabung...(itu aku tambah untuk menyedapkan cerita..heh heh)Deruan angin berirama merdu sekali.

Tiba-tiba krung...kreng ku dengar bunyi...rupanya ada perut yang kelaparan di dalam rumah aku nih...Adeh la...aku yang kemalasan sejuk2 diwaktu malam ni terpaksa bangun la plak.Ummi lapar la...memang dah agak pun.Padahal baru je makan nasi tu..Agaknya hujan2 ni memang cepat lapar ye...

Ok...menu yang pertama mestilah air pearl coco untuk ummi dulu...nantikan takde mood lak nak buat keje2 mengenyangkan perut lain tuh...See..betapa sedapnya air ummi tu kan.ha.ha.ha



Menu yang kedua...alah aku cuma gorengkan ketam je...nampak cam sedap dan memang habis licin tul.Hai....



Last sekali...aku goreng keropok kegemaran budak ni ..ala keropok sayur tu..nyam nyam.Ok korang dah makan tolong kemas yer...ummi nak berehat pulak.



Itulah end of the story hujan tadi...Adakah betul hujan mengundang lapar ni ha? Betul ke...aku yang confuse...Pelik...tapi benar.Pelik ke...he he

p/s~Pada kawan2 yang terkena tempias banjir dimusim hujan ni...harap jaga diri dan keluarga supaya tidak mengundang bahaya...nantikan sapa yang susah...mereka dan keluarga mereka juga yang susah.

4 comments:

azie(mama auni& erin) said...

sodap nyer ka tie...azie lapaq nie...nasib baik kat luar terang bederang.klu hujan berlagu jer perutku ini

ija said...

kak tie..saya lapar jugakkkkk

atie said...

He he...perut memanglah berlagu riang di musim hujan ni kan

atie said...

ija~Lapar ek...nanti kita rebus ubi lak sedap tu...tapi nak cari kat mana ek...wat muka mengong..heh heh