Thursday, December 16, 2010

Jiran MATI mengejut.....Sakit jantung?????

Assalamualaikum semua......
Petang rabu baru nih jiran kat rumah aku diserang mati mengejut, terkejut giler aku, aku masa tu duk tengah buat minum petang untuk suami kat rumah, buat air teh O jer pun nak heboh dalam blog ke, kuih takde la weh sebab cik abang aku tak suka makan kuih hahahha, jab2 dia tak suka ke aku yang malas.Dan-dan tu kata tak suka bagai.........Eh, apa yang aku melalut nih?????

Ok2 sambung cerita tadik..... Pastu dah siap buat air aku pun panggil dia ajak minum, tengok dah takde orang, biar jelah.Aku pun minum sorang2.Tak lama tuh anak aku ayie balik bagitahu....

Ummi.....ummi...Uncle ayah Sam tu kan PENGSAN!!!!! Babah pergi hantar ke hospital.Terkejut aku. Bila babah balik dia kata rasanya dah matilah..... Dr kata mungkin masalah jantung dia tak cukup oksigen.

Terkejut lagi aku, babah kata uncle tu tengah duk menjahit baju atas sofa pastuh tiba-tiba sesak nafas, masa babah sampai kat rumah dia dah tercungap-cungap, pastu macam terputus nafas dia, masa babah dan jiran yang lain angkat tu tiba-tiba rasa berat, babah kata agaknya masa tu dia dah tak bernyawa kut...............

Kadang orang takde penyakit pun tiba-tiba mati mengejut kena serangan jantung kan.Banyak kes macam tu sekarang nih.........

Hurm tulah kan, risau rasanya kalau dengar cerita macam tu. Mengejut jer....Tapi kalau dah tiba masa ajal menjemput tiba memang tak dapat elak walau sesaat pun.Memang dah tersurat kan.....

Babah pulak teringat-ingat dia baru lepas berborak dengan uncle sam tu petang semalam. Kat perumahan aku ni memang macam tu, cina ke melayu ke memang dah biasa saling tegur menegur, cuma aku jer la.... Bukan sombong tapi aku ni jenis memerap kat dalam rumah jer.... Sampai jiran sebelah kata, lama tak nampak kaktie, Gituuuuuuuuuu........huhu.

7 comments:

Nurhayati said...

takutkan mati mengejut camtu.. huhu

atie said...

Betul tu yati, dalam keadaan yang tak bersedia tu tak sempat nak buat apa kan....

Gieyana said...

Dh sampai masa kan! mati tue x kenal siapa..dan Ianya Pasti...

meen said...

hmmmm...kalau ajal dah sampai, tak kira masa kan kak..

atie said...

Gie....ajalmaut, jodoh pertemuan Allah yang tentukan.

atie said...

Meen....Betul tuh meen.Siapalah yang tahu kan.

SUZIE APAI said...

sama la k ti, sy pun pesen tak kuar umah. Tak padai nk lepak2 kt luar, tp bertegur sapa gak ngan jiran klt nmpak..

mmg mati tu urusan Tuhan, skrg ni kena kena jg kesihatan..utk lelaki bley cuba mkn omega/fish oil tuk jantung..juz info...