Saturday, December 18, 2010

Kegilaan cinta tak berbalas.......

‘Aku cucuk Ain’

JOHOR BAHRU: “Aku dah cucuk Ain itu yang dikatakan suspek ketika menghubungi saya beberapa minit selepas kejadian. Saya pada mulanya tidak percaya, tetapi syak berlaku perkara buruk apabila melihat adik bongsu Ain meraung di tepi jalan meminta bantuan.

“Sejurus masuk ke rumah Ain, saya terhidu bau asid yang kuat selain kesan darah sebelum melihat mangsa terbaring tidak sedarkan diri di bilik air,” kata Abdul Rahman Sabtu, 44, di sini, semalam.


Abdul Rahman ditemui di rumah Nurain Ashikin Jemedi, 17, yang parah selepas ditikam 19 kali dan disembah asid oleh penyerangnya dalam kejadian di Kampung Baru Sungai Redan, di sini, pagi semalam.

Menceritakan semula kejadian, Abdul Rahman berkata dia yang baru bangun daripada tidur dikejutkan dengan panggilan suspek berusia 42 tahun itu mengatakan sudah menikam Ain.


Risau dengan mangsa yang dianggap seperti adik sendiri, dia bersama jiran lain bergegas ke rumah Nurain berhampiran.


Abdul Rahman bagaimanapun terkejut dengan keadaan mangsa yang berlumuran darah manakala kulit muka dan bahagian badan lain mula luruh akibat disimbah asid.

“Dalam keadaan cemas saya melihat mata mangsa terbeliak manakala gigi bertukar menjadi hitam dipercayai akibat terkena asid.


“Kami cuba membantu, tetapi risau akan memburukkan keadaan lalu menghubungi ambulans yang tiba setengah jam kemudian,” katanya.

Sementara itu, kakak mangsa Suraidah, 27, yang ditemui di unit rawatan rapi (ICU) Hospital Sultan Ismail (HSI) berkata, dia dimaklumkan berkaitan kejadian oleh adik bongsunya, Nurreha, 13, lalu bergegas ke rumah adiknya.


Menurut Suraidah, ketika kejadian, ibunya Tuminah Samsuri, 54, keluar menoreh getah di kebun di belakang rumah dan kejadian disaksikan Nurreha serta seorang anak saudara mereka.


“Kami sekeluarga mengenali suspek dan tahu dia ada menaruh perasaan kepada, Ain tetapi kerana jarak umur, hasratnya itu tidak dilayan adik.


“Walaupun ditolak, dia masih menyimpan perasaan itu dan sering berkunjung ke rumah kami kerana sebelum ini rapat dengan arwah ayah yang mengambilnya sebagai anak angkat,” katanya.

Untuk maklumat lanjut klik my metro di sini

Lagi kisah simbah asid.... Kali nih dengan 19 tikaman yang dilakukan oleh lelaki yang berusia 42 tahun terhadap adik angkat yang diminatinya itu yang baru berusia 17 tahun.KEGILAAN ni!!!!!!! dah lah layak dipanggil ayah lagi memusnahkan hidup seseorang yang tidak bersalah.Dimanakah pertimbangan sebagai lelaki matang........Tindakan yang tiada perasaan langsung.

Moga kelaurga Ain tabah menghadapi saat yang sukar ini..........

3 comments:

SUZIE APAI said...

adui kak tie...terukkan?

bila hidup tak ikut ajaran islam, gitula jadiknye...

♥Azie♥ said...

mcm2lah org kita sekarang nie...perangai pelik2.

Rumah Kuning said...

entahlah tie, dunia akhir zaman. yang buruk senang je diikut, yang baik bukan main payah nak diajar.