Wednesday, April 15, 2009

Mahalnya!!!!...

Perbualan ummi dan adib yang sempat aku rakamkan...cewah!!!!
Adib : Ummi ada funfair laaa...
Ummi : Mana???
Adib : Tu...ada lampu tinggi tu...
Ummi : Kenapa??!
Adib : Nak pergi ummi....boleh?
Ummi : Boleh...kumpul duit sendiri...satu token RM3
Adib : Mahalnya....

Ha ha...tergelak aku sebab anak aku kata 3 ringgit tu mahal la pulak. Tahu tak apa...bila dah kena cari duit sebab aku suruh dia kumpul duit sendiri. Supaya dia rasa susahnya nak dapat kan sesuatu kan.Jangan asyik nak free je.
Dulu2 kalau nak beli mainan selalunya kalau harga 10 ringgit...dia akan kata...murahnya ummiiiiii.....amboi2. Bila suruh dia simpan duit tahu pulak 3 ringgit tu mahal. Biarkan dia rasa. Aku memang tak bagi kecuali duitnya sudah terkumpul. Dan hari tu bila masingg2 dah cukup duit babah dia pun bawaklah pergi....sukalah tuuuuuu...
Kali ni meriah pulak mainan yang ada...aku suka tengok ammar yang berjoget2 suka sangat. Ammar tak takut naik keta yang pusing dan naik tinggi. Sib baik Ammar tak yah bayar.... guna token abang jer...tak takut pun dia. Siap boleh lambai lagi tuuuuu....Cuma ada gambar Ammar je nih. Sampai masa nak ambik gambar abang naik keta tu bateri kong lah pulak.Memang sabotaj sungguh...asyik2 gambar Ammar je...tulah gambar ammar naik kereta tu pun tak ada laaa....
So tercapailah hasrat abang2 Ammar tuuuu.... kadang2 kita kenakan syarat pada anak2 supaya dia rasa susah dan usaha untuk mendapatkan sesuatu. Dan yang penting terselamatlah duit ummi muahhhahahha....Sungguh mengelat ummi di situuuu....

19 comments:

FRB said...

betul tu kak tie.. pandai akak didik anak

ija said...

saya yg lalu lalang kat situ tiap hari pun tak sempat2 g lagi..huhu

De' Sal said...

Wow... ada funfair yer...kat mana tu?kalau dekat boleh join sekali.

a.b geldofg said...

hahahahaha...lucu...memang bst naik bnda tu

meen said...

hahaha..bijakkk bijakkk..jimat duit akak hihi

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) said...

kita sebagai ibu selalu mmg ada je benda nak mengelat dgn anak2 hehe..

saya kat sini pun samalah..kalau ikutkan hati buatpe nak habiskan duit bawa budak2 ni g main game kat sini..baik duit tu beli baju ke telekung ke..ade gak pekdahnye..

tp masalahnye ayah dia bagi duit utk anak2 main kat situ..so tak leh cakap apelah dan mama dia pun join sekali hehe..kalau duit yg mama dia pegang jgn haraplah muahahaha...

ami said...

seronoknye gi funfair.
emm bagus didikan anak tu.dari awal dah ajar gitu,nanti besar dia dh pandai berjimat cermat.

Qasehku said...

Mengelat tuk kabaikan ank2 tkpe Kak Atie..

DrSam said...

Wah Adib, kecil-kecil dah diajar hal ehwal belanjawan negara :)

Seronok tengok anak-anak kita seronok.

CuTeMiUt78 said...

yup..betul tu kaktie.. pandai kaktie didik anak2..

atie said...

frb~ takjuga frb, saje nak ajar dia kumpul duit. Dak ni boros cam ummi dia juga.haha

atie said...

ija~kalau rasa teringin pergi je...ktie tengok cam best je naik kerusi pusing tuuu. tinggi wooo

atie said...

sal~boleh...datanglah bentong kita g sama2

atie said...

ab~macam2 budak nih...cam biasa naik je ab...

atie said...

meen~haha....dengan anak pun berkira kan....sungguh baik kan ummi

atie said...

nrina~duit suami yer....hentam jelah!!!hentam tuk ibu dia sekali haha...

atie said...

ami~entahlah ami, didik tu memang ler, tapi yang selalunya ikut pala masing2 gek akak tengok haih.....

atie said...

Qaseh~Memang tuk kebaikan Qaseh, akak ni pun sebenarnya tak suka sangat g tempat camtu...

Drsam~haha belanjawan ker....em memang suka tengok anak gembira..

rina~Tak juga rina...entahlah kan, anak2 ni susah juga nak didik tau...

syareena said...

1. dah lame x p funfair

2. x penah lagi bawa anak2 p funfair, hubby x bagi ahahahaha

3. teringin gakssss huhu