Thursday, April 2, 2009

Suara-suara itu....

Tahniah tie!!!terima kasih kak....rezeki anak2. sejak 2 hari ni itulah ucapan yang sering tiba.Tahun ni rezeki aku dengan 4 orang guru dapat anugerah cemerlang jangan salah faham ekkk , bukan anugerah yang ada apa2 gelaran pun. Alhamdulillah. Aku hanya cakap camtu jeeee... malas nak beriya2 macamlah bagus sangat padahal orang lain pernah dapat juga.

Kalau orang lain mahu bergema suara menyatakan tentang tugasnya yang banyak tu atau betapa bagusnya dia dalam melaksanakan tugas....katanyalah kan..... Habis yang tak dapat tu adakah buat kerja tidak bagus..kalau dengar je kata2 dia cam orang lain ni takde kerja lak.

Bagi aku tu semua rezeki masing2. Lambat atau cepat bukan ukurannya. Adakah orang yang baru berkhidmat 2,3 tahun dapat anugerah tu memang betul2 cemerlang??? Mungkin ya.....mungkin juga tidak.Atau adakah orang yang berkhidmat 20 tahun lebih tu tak berapa nak bagus sebab lambat dapat cemerlang. Seolah-olah sebelum ni memang tak cemerlang langsung lah pulak.

Kadang2 aku perhatikan guru yang terbongkok2 kelas tambahan, dengan mesyuaratnya lagi, datang sekolah, buat kerja panitia pun orang tak nampak. Sebab apa sebab dia buat kerja tak dok sebut3 @ war3 tentang kerja dia tuh baguslah.Sering juga orang yang sama juga merendah2kan orang lain agar nampak orang lain tu pulak kureeeengggg....walaupun kerjanya tu sama je dengan orang lain cuma ributnya lebih.Bagi aku yang penting ialah kerjasama.....kerjasama. haha macam wonder pet la pulak.

Jadi jangan ingat bila dapat anugerah cemerlang tu cam dia je yang bagus.Adakah aku cakap pada diri sendiri???? heh heh...fikir2kanlah. Apa yang penting co bisnes cikgu nih adalah mengajar.Bagi aku senang jeee. Semua tu adalah rezeki....Alhamdulillah. Agar kita akan rasa bahawa usaha kita selama ini dihargai oleh pihak pentadbir dengan adil dan saksama.

P/s~Nampaknya ramai kawan2 yang kata aku lebih mirip dengan ammar nih....heh heh. TQ U all. Love youuuuuuuu......muahhh. Emm babah, jangan marah yeee.....hihi

20 comments:

kak lela said...

tahniah tie, akhirnya..!!!!! rezeki tie dan wan, leh tukar keta baru he..he..atau buat langsir baru lagi.

atie said...

TQ kak lela, kereta baru???? hihi...

De' Sal said...

Tahniah k.tie,bolehlah gi shopping tu..selamat berbelanja.

cendawanintim said...

Tahniah...tahniah...n tahniah..

Cho Zila said...

>>salam tie..
>>tahniah dari akak.. tak senang gak nak dapat anugerahnikan..
>>akak teringat kat bapak akak yang jugak cikgu tapi dah pencen lamaler... dulu takler cam sekarang anugerah macam2kan..
>>dia kerja rasanya sepenuh jiwa, buat tuisyen kat rumah malam2 klu nak dekat periksa siap bagi makan malam kalo budak tu tak leh balik rumah jauh, kalo nak sukantu siap keluo duit sendiri kalau guru beso tak nak bagi peruntukan lebih dan macam2 lagi.. dapat anugerah rasanya tak sampai 5 kali.. tapi dia puas hati sebab Allah berikan anak2 dia bolehler ..idakler menyusahkan jadi orang ler jugak..

~~ciklinn~~ said...

tahniah kak tie.... apa yg kak tie citer tu sama yg mcm husben linn selalu cakapkan..

ija said...

tahniah kak tie ngn cikgu wan..mudah2an bertambah2 murahlah rezeki selepas ini..anda berdua berhak memperolehinya!!!!

CuTeMiUt78 said...

apapun tahniah kak.. semoga bertambah2 rezeki akak pas ni

kirana said...

besyaaaa dpt award !tahniah2..semoga terus cemerlang.. yg tak dpt mesti jeles..lumrah la tu..

UnGu VioLet said...

tahniah kak..

atie said...

sal~TQ deh....em shopping best tuuuuu hihi

atie said...

cuni~TQ3 cuni

atie said...

cho zila~mesti ayah akak guru yang sangat baguskan.TQ kak...

atie said...

linn~mekasih lin. sama ekk, cik abang ngajar kat mn

atie said...

ijah~TQ ijah.....amin.Moga ijah pun begitu ye.

atie said...

rina~Amin....TQ rina

atie said...

kirana~A ah best, rezeki anak2 lah katakan. Insya Allah.Anw TQ

atie said...

mar~TQ mar...

Qasehku said...

Tahniah Kak Atie..

meen said...

Tahniah utk akak ngan husband..sama2 dapat ek? Rezeki tu..sekurang2nya boleh jugak jadikan motivasi utk lebih baik masa hadapan. Kat sekolah meen nasib baik jugak takde yg jenis suka canang2 keja lebih semua tu..anugerah pun bagi ikut giliran dan seniority..merasa la semua org..takde org nak jeles2 atau nak kipas2 boss