Wednesday, January 21, 2009

Cerita dulu-dulu....



Asyik fikir hal sekolah jeee.. aku tidor pun nampak sekolah, bangun pagi pun ingat sekolah...petang pun sekolah lagi. Tulah...sekarang ni tengah sibuk latihan sukan laaaa. Aku tahu bukan aku je macam ni... semua cikgu pun tengah sibuk dengan sukan sekarang ni...

Sebenarnya sukan ni bukan setakat murid yang enjoy... kadang2 cikgu lagi over tau. Ada cikgu yang berlari sekali dengan murid ... sebab nak menang. hahaha lawak kan. Tapi kami puas sebenarnya bila lihat murid yang kita latih tu menang.

Belum kira lagi tu... janji cikgu pada murid kalau menang. hihihi. rasuah sunat... sebab apa sunat, sebab kira cam motivasi lah kat murid.Sanggup upah duit kalau menang ekeke. Lagipun kalau menang pun cikgu bukan dapat apa-apa pun. Just for fun ok.

Masa sukan ni juga boleh tengok cikgu saling membakar semangat guru2 lain sebab nak menang. Saja nak memeriahkan suasana sukan tuu.Saling bergurau senda mengusik pasukan lawan..haha. Kadang bila menang saja boleh tunjuk2 lagi kat kumpulan yang kalah tuuuu. Cikgu yang sukan ke murid nih...confuse tuuuul.Tapi biasalah ada juga yang kaki cengkelat, maklumlah bila ramai2 ni macam2 hal2.

Bila selesai sukan ni...legaaaa sangat la, sebab dah boleh rehat sikit.Lepas tu bila cerita2 balik kami akan gelak pulak kat bilik guru cerita pasal sukan dulu. Memang seronok... rasanya cikgu ni lebih over dari ibu bapa bila murid menang. hehehe.

Ini cerita kat sekolah aku laaaa... kat sekolah lain aku tak tahulah. Cuma tahun ni ada lain sikit sebab bos tak nak buat acara sukaneka. Jadi dia punya meriah tu kurengggg sikit laaaa. Acara balapan dan tarik tali jelah. Jadi memang sukan yang amat ringkas.

Kalau ikutkan memanglah kerja cikgu semakin kurang tapi entahlah..... bila fikirkan penglibatan murid dah semakin kurang jadi rasa kesian pulak pada murid2 nih... apapun terima jelah. Peluang untuk murid yang kurang pantas ni takdelah jawabnya. Sebab acara sukaneka tak ada lagi... apapun kami yang menurut perintah ok.

10 comments:

DrSam said...

masa sekolah dulu memang suka dan aktif bersukan. semua acara sapu bersih, kecuali acara tarik tali dan lari dalam guni. Lomah den.

Asmida said...

Hari sukan le yang bestnya masa kat skolah dulu, kan. Nak wakil rumah tak layak, jadi ketua tukang jerit pun jadi la. Bagi semangat kat member2!

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) said...

bestlah kenang zaman sekolah dulu...

camnelah gayanye zikry bersukan nanti hehehehe...

atie said...

wah!!atlit sekolah dr ye...mesti murid kesayangan nih...

atie said...

Asmida~memang best kan as,tukang soraklah yang memeriahkan suasana sukan tau...

atie said...

nrina~nanti akan rasa pulak perasaan manis bila tengok anak bersukan. best...

CuTeMiUt78 said...

heh..heh..heh.. terkenang masa zaman2 skolah2 dulu... time sukan la paling best..

SUZIE APAI said...

hiks....cikgu cikgu...

atie said...

Rina~Sukan memang best kan rina... nanti masa mirul dah sekolah lagi seronok tau.

atie said...

suzie~A ah lah suzie... cikgu dan kehidupannya... tapi tu kaktie lah.