Sunday, January 4, 2009

Char kuew teow goreng kerang

Bangun pagi bla...bla..bla...blog...blog...blog...haha. Aku kemas2 rumah, anak dan suami masih tidur lagi ... maklumlah cuti kan. Aku biarkan aje... tapi bila dah bangun mesti mandi dulu ok.

Hari ni aku dan suami merancang nak pergi sekolah buat touch up kelas kali terakhir sebelum buka sekolah esok. Satu family duk kat sekolah dan sunyi sepi je, ada juga cikgu 2,3 orang yang duk sekolah. Tapikan my HM pun duk sekolah juga... masa aku sampai tu dia tengah angkat pasu kat sekolah. Ha!!! kau... tak reti2 lagi ke. GB pun buat kerja tau... aku terus ke kelas, sampai pukul 1 lebih juga lah aku balik.

Balik tu terus g makan kat KFC dan beli barang dapur, rasa teringin pulak nak makan mee teaw goreng. So petang tu aku pun memasak lah ye... sessi memasak dengan aku ok.

Aku memilih untuk gunakan kerang dan sotong sebagai ramuan .... mula2 mestilah masukkan cili kering blend campur bawang putih,merah serta sos tomato dan kicap masin.

Kemudian masukkan fish ball, sawi dan togel.... tapi kalau korang nak campurkan sayur lain pun takpe kut. Ikutlah sesedap rasa masing2. Cewah dah macam chef lah pulak.



Biarkan semua ramuan tu masak, masukkan pulak mee teaw tu tadi... gaul rata supaya sebati rasanya dan......

Apalagi....nyam nyam. Siiiiiaaaap cuma tunggu untuk dimakan sahaja. OK n3 kali ni petang yang indah bersama aku dan mee teaw goreng hahaha. Kalau rasa teringin silakan lah ...jangan malu-malu ok...

P/s~Lepas ni aku nak masak siakap masam manis tuu... atas permintaan suami aku ler...

18 comments:

DrSam said...

bab dapor ni saya surrender. makan takpe :)

atie said...

Drsam~Biasa le tu... my hubby pun camtu gek.hihihi

ab geldofg said...

hehehee sodap...bila nak jamu kwn2...bloggrs?

meen said...

alaaaaaa...nak jugaaaak

atie said...

ab~Nampak sedap eek, takpe akak tolong makan untuk ko ye ab...hihihi.Tulah jauh tapi dekat kan...

atie said...

meen~boleh... asal saje meen tak rasa nak marah lagi...hihi

mama mya said...

uwaaa saya lapor.. nak sikit huhuhu..

atie said...

watie~Hehehe...saje nak buat watie lapor

Lan dan Jie said...

Kak Tie!!!

Ooo.. Dah ada blog ye?
Meriah jugak blog Kak Tie ni..

Lepas ni nak kongsi masakan gapo plk?

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) said...

huhu..mmg sedap..

kene tag tau..jgn tak jawab hehehe...

JIVEBUMZ said...

wah terrer akak masak mee tiew nie.. kasi saya terliuq ar..

nk cket kakkkkk..uwaaa

Azie said...

amboi kak tie sodapnyer ..amboi siap nak wat siakap tue..my fav tau akak...

kirana said...

adoi..dlm pantang ni tgk makanan seme sedappppp...huhu
sy boleh bilang ngn jari brp kali masak koteow..rasanya ada 2 kali kot :)..tak igt dah cmner..sib baik tgk entry akak.. ehhe

atie said...

Lan n tie~Camne boleh sesat nih... hihi...sileke deh.Meriah ke??? biasa lah. Orang yang jarang masak nih, bila dia masak kenalah publish heh heh

atie said...

nrina~sedaaap tu..hehe, kena tag eekk, ok.. nanti kita buat ye

atie said...

jivebumz~sorilah mengundang terliur eek,cubalah...resepi yang biasak je nih..sekali-sekala tunjuk skill. bukan selalu pun.

atie said...

azie~mai lah bentong, boleh kaktie masak fav azie tu, no hal...

atie said...

kirana~ adeeh naaa .. sori nah, n3 yang menyiksa jiwa raga lah pulak, takpe kejab je 40 hari tuuuu.