Monday, January 12, 2009

Pukul 3 pagi

Malam tadi... tidur aku terganggu ok,aku cuba untuk pejam mata tapi ada je gangguan. Adeehlah...Bayangkan sampai pukul 3 pagi aku masih melayan sikecil ammar yang tak mau tidor lagi... mata aku mengantuk sangat tapikan tak boleh tidor. habis... aku tidor ,dia duk main kang apa cerita kan.

Lagipun si Ammar ni takkan senang2 nak biarkan ummi tidor dengan lena pun.Ada je projek dia.Bila aku marah dia cepat2 je kata CAAAAAK AAAAA... sambil lentok2 lagik.Geram je aku tengok... tapi boleh sabar lagi tuh.

Oleh sebab Ammar tak mau tidor aku sempat layan blog lagi tuh...hahaha.

Apapun esok tetap kena kerja, tension..... tension pun tetap kena pergi jugak. Lately memang macam tu ler,dia selalu je tidur lambat. Tapi tokleh lawan malam tadi.... sampai kul 3 pagi tuuuuuuuuuu. Uwaaaaaaa!!!!!!!

Aku tidor pun dah tak lena sangat...maklumlah kul 6 pagi kena bangun pulak.Risau betul aku takut terbabas .........Pagi tu dengan tak bersemangatnya aku pun pergi sekolah la jugak . Kata bukan sekolah mak pak aku... suka2 ati je tak nak pergi kan. So hari ini adalah hari yang mengantuk dan keletihan buat aku.......


Macam2 aku cuba untuk menidurkan dia.... see masuk buai pun tak nak, siap senyum dan main2 lagiiiiiiiiii, Adik....adik. Malam ni tidorlah awal ye. Ummi nak kerja lah saaayanggggggggg......

P/s~Ada tak petua untuk menggalakkan anak tidor awal nih... kalau ada tolong bagi kat aku ni hah. Tak sanggup rasanya berjaga... berjaga di saat aku memerlukan tidor dan rehat. LETIIIIIHNYER.......

12 comments:

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) said...

hehehehe...saya ni kalau selagi tak kul 3 4 pagi...selagi tu lum tido...pasal budak2 ni mmg liat nak tido malam...

utk elak dia ganggu..bukak tv tengok kartun 24 jam kat astro tu..

tp dah jadi ketagih plak dah...klu tak bukak dia terjerit2 melalak sampai dengar satu taman so nak tak nak dulu terpaksalah bukak..kengkadang sampai subuh tv masih terpasang..kengkdg dia dah tdio tapi kengkadang tengok dia masih lagi terkebil2 mata tengok tv...

cume skrg ni jer dah slow sikit..tutup terus dan tido...klu melalak bagi ubat sikit...rotan hehehehe..

atie said...

nrina~Thanks for the tips. Nampaknya masalah kita samalah yer

~~ciklinn~~ said...

alahai ciannyer kak tie... hehehhehe jgn jadi citer p ramlee yer cikgu..

akak mengajar belah pagi yer...

akak jgn kasi mmar tido ptg... kalau dia tido gerak dia ajak dia main.... insyaallah mlm kengantukan maka dia tido dgn cepat.

atty's said...

salam atie..

tu ler kan..kita nie penat mana pun kena gi keje..takde mood kena g keje gak..

salam perkenalan dr kty..
kty add link ye

SUZIE APAI said...

biar siang tu dia main smpi penat!bagi dia mkn kenyang2...mlm gerenti letih+kenyang dan tdooooo...cewah..cakap senag yer..bdk2 ni bijik mata mmg terang jerrr

azie(mama auni& erin) said...

akak..hari2 azie lalui tau..si elin slalu bgn 2-3 pagi..akak nak tau azie wat camner pura2 tido & ttp lampu sume biar gelap tue..last skali dia tido sendiri la..senang kan..

CuTeMiUt78 said...

la ciannya.. akak ngajar belah pagi kan.. emmm.. belah petang tu.. ajak le dia main puas2.. mlm sure penatnya... mirul camtu ler.. ptg kita biarkan dia main sepuas2nya.. pastu klu dia dah penat.. ngan sedirinya dia tido.. heh..heh..heh

atie said...

linn~hahaha setakat ni tak pernah lagi jadi cam cerita p.ramlee tu linn. Betul jugalah... nanti kaktie nak tahan tak bagi ammar tido petang.

atie said...

atty~salam perkenalan kty...Tq sebab link mektie... kita tukar2 link

Kerja tu dah jadi tanggungjawab kan kty... kenalh juga demi keluarga ye tak.

atie said...

suzie~Yelah kan, ammar ni memang kurang makan laaa,nak makan sendiri faham jelah.

atie said...

azie~ye ke dik, samalah kita yer. berjaga malam nih memang meletihkan.

atie said...

cute~memang camtu lah yer, petang ni nak ajak ammar gi jogging...bagus juga tu kan.